55 millió dollár 3D szórakoztatóelektronikára az USA-ban

1. Oldal

Mármint ennyi bevétel származott az első három hónapban 3D TV-k és 3D asztali Blu-ray lejátszók eladásából azok februári megjelenése óta az NPD Group kiskereskedelmi piacfigyelő szerint.

3D TV.jpgAz 55 millió dolláros (kb. 12,6 milliárd Ft) árbevétel mellett az NPD iparági elemző cég ügyvezető igazgatója Ross Rubin elmondása szerint a 3D TV-k és 3D asztali Blu-ray lejátszók eladás stabil növekedést mutat még úgy is, hogy fontos termékek piaci bevezetése az elkövetkező hónapokban indul. Ahogy egyre több fogyasztó fogadja be a 3D-t, úgy képes az iparág előrevinni a 3D ökoszisztémát, hasonlóan ahhoz, ahogy ez a HD esetében is történt.

A 3D TV otthoni befogadásának egyetlen gátló tényezője, hogy speciális szemüveget kell viselni annak nézéséhez. Ezek a szemüvegek jelentős plusz költséggel járnak és egyelőre csak azzal a márkájú TV készülékkel működnek, amihez mellékelik. Az NPD Group egy erre vonatkozó felmérése alapján csak a megkérdezettek 10 százaléka vélekedik úgy, hogy „hülyén néz ki”, a szemüvegekkel a legfőbb gond 41 százalék szerint az, hogy nincs belőle kéznél elég, hogy mindenki nézhesse a készüléket.

Az elemzők azonban úgy vélik a 3D otthoni TV-zés 2010-ben még kevesek prémium szórakozása lesz csupán.

Kapcsolódó linkek:

A 3D emberi tényezőivel foglalkozó csapat jön létre
25.000 3D TV készülék kelt el Európában eddig
2010 elején folytatódott a TV világpiac talpra állása

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .