A Samsung Galaxy XR AR/VR fejszett 4K Micro-OLED kijelzőkkel és Android XR operációs rendszert futtatva állítja elő a virtuális tér élményét.
Nem kérdés, hogy a Samsung nemrég bejelentett Galaxy XR fejszettjét a majdnem kétszer annyiba kerülő Apple Vision Pro versenytársának szánja jelezve, hogy nem maradt le az újfajta mobil okoseszköz fejlesztésében – amiben erős társak segítették.
A Samsung, a Google és a Qualcomm Technologies által közösen fejlesztett új Android XR platformon alapuló első termékeként a Samsung Galaxy XR „multimodális mesterséges intelligenciára optimalizált formában nyújt magával ragadó élményt”, a felfedezés, a játék és a munka jövőjét ígérve.
Won-Joon Choi, a Samsung MX Business ügyvezetője a közleményben úgy fogalmaz: „A Galaxy XR-rel a Samsung egy teljesen új mobileszköz-ökoszisztémát vezet be. Az Android XR alapú Galaxy XR a mobil mesterséges intelligencia vízióját új, magával ragadó és értelmes lehetőségek felé terjeszti ki, lehetővé téve hogy az XR koncepcióból mindennapi valósággá váljon, mind az iparág, mind a felhasználók számára.”
A Galaxy XR két minden bizonnyal a Samsung Display által gyártott 3.552 x 3.840 pixel felbontású Micro-OLED panellel állítja elő az összesen több mint 27 millió képpontból álló sztereoszkóp képet viselője szemei számára. Összehasonlításképpen az Apple Vision Pro is 23 milliónál valamivel több képpontot állít elő. A támogatott képfrissítés 60 és 72 Hz – illetve a rejtélyes „szolgáltatási igényre” 90 Hz – lehet, ami jóval alacsonyabbak, mint az Apple Vision Pro M5 chippel kínált 120 Hz-es képfrissítése. A korlátot valószínűleg a Snapdragon XR2+ Gen 2 jelenti, ami mobileszközökben ugyan nagy teljesítményűnek számít, de messze nem képes arra, amire az Apple M5 chipje.
A Galaxy XR kezeli az akár 8K felbontású másodpercenként 60 képkockás AV1 és a 3D-hez két képnézetet tartalmazó Multiview High Efficiency Video Coding (MV-HEVC) kódolt videókat, támogatja a HDR10 és HLG formátumokat, a Dolby Vision és HDR10+ viszont nem támogatott. A kijelzők 95% DCI-P3 színteret reprodukálnak. A Dolby Atmos hangformátumot szintén támogatja fejszett, de két beépített kétutas hangszórója azt csak virtuális képes megszólaltatni. Az Apple is az MV-HEVC formátumot használja a 180 fokos, 8K 3D, 90 kép/sec képminőségű Apple Immersive Video-hoz. A Samsung szerint a Galaxy XR-en filmet nézni „olyan, mintha egy személyes moziban ülne az ember”, de sok a kérdőjel, hogy mely szolgáltatások és milyen az eszközre optimalizált tartalmakat kínálnak ehhez.
A Galaxy XR az első termék, ami az AI szemüvegekhez, fejszettekhez és más hasonló eszközökhöz a Google által kidolgozott új Android XR platformra épül.
Sameer Samat, a Google Android Ecosystem elnöke a közleményben azt mondja: „Az Android XR az első Android platform, ami teljesen a Gemini korszakra épül, és nagyon örülünk, hogy ma jelentős előrelépést tehetünk a Galaxy XR megjelenésével. A Samsunggal fennálló partnerségünk révén az Android XR teljesen új lehetőségeket nyit meg a felfedezés, a kapcsolódás és az alkotás terén, a számítástechnika következő evolúciójához egy nyílt, egységes platformot építve.”
Az összes meglévő Android mobilalkalmazás fut a Galaxy XR virtuális képernyőjén, de a készülék képességeinek teljes kihasználásához a fejlesztőknek XR-re optimalizált alkalmazásokat kell fejleszteniük.
A Google Gemini rendszerszintű integrálásával a Galaxy XR nem egyszerűen a felhasználók parancsait követi, hanem új típusú mesterséges intelligenciaként a hallottakat, látottakat és gesztusokat interaktívan követve segít kezelni a feladatokat. Fejszett felismeri a felhasználó környezetét, látja, amit ők látnak, és hallja, amit ők hallanak. Ez lehetővé teszi a Galaxy XR számára, hogy természetes és emberi módon reagáljon, teljesen új módszereket kínálva a felhasználóknak a technológiával való interakcióra. A felhasználók például körbe rajzolhatnak egy objektumot átlátszó módban, hogy azonosítsák vagy információt szerezzenek róla. A Gemini persze tud javaslatokat adni és kérdésekre is válaszolni.
Kérdés, hogy az Apple visionOS versenytársaként az Android XR valóban kész van-e, hány alkalmazást optimalizáltak rá, és mire számíthatnak a felhasználók a virtuális világokkal kapcsolatos marketinges ígéreteken túl? A Google és a Samsung szerint „több mint 50 új élményt hoztak létre az XR-hez az Adobe, a Calm, a Fox Sports, az MLB és mások”. Ezek között vannak 180 és 360 fokos YouTube videók, de megtapasztalhatjuk a XR-re tervezett Netflix-et is az alábbi promóciós videó szerint. Van funkció a videók és fényképek 3D-re „teresítésére”. Minden kézmozdulatokkal vagy vezérlőkkel irányítható.
A Galaxy XR egy külső akkumulátorról működik, ami 302 grammot nyom, míg a fejszett súlya 545 gramm a homlokpárnával együtt. Az akkumulátor legfeljebb 2,5 órán át tud videót lejátszani, ami a hosszabb egész-estés filmekhez, mint az Oppenheimer már nem elég.
A Galaxy XR október 31-e óta kapható az Egyesült Államokban és Dél-Koreában, 1.800 dollárért (lb. 600.000 Ft), 256 GB-os tárhellyel, aminél egyelőre nincs nagyobb.
| Apple Vision Pro (M5) | Samsung Galaxi XR |
| Tárkapacitás | |
|
|
| Kijelző | |
|
|
|
|
| Chipek | |
|
|
| Kamera | |
|
|
| Érzékelők | |
|
|
| Optikai azonosítás | |
|
|
| Audió és videó | |
|
|
| Akkumulátor | |
|
|
| Vezeték-nélküli kapcsolat | |
|
|
| Operációs rendszer és mesterséges intelligencia | |
|
|
| Pupillák közötti távolság | |
|
|
| Súly | |
|
|
Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.






