A HARMAN International a Masimo fogyasztói audio üzletágát megvásárolva jut a Bowers & Wilkins, a Denon, a Marantz és más az iparágban elismert márkákhoz.
Tavaly év végén már ismert volt, hogy szabadulna a Denon, a Marantz, a Bowers & Wilkins és más a Sound United alá tartozó márkáktól az azokat tulajdonló Masimo, mely a szórakoztatóelektronikai iparágban járatlan cégként képtelen megállítani az eladások jelentős csökkenését és a folyamatosan termelődő veszteséget.
Az érdekelt cégek május 6-án bejelentették, hogy a Masimo Corporation végleges megállapodást kötött fogyasztói audioüzletága, a Sound United eladásáról. A vevő a HARMAN International (HARMAN), a Samsung Electronics Co., Ltd. százszázalékos tulajdonú leányvállalata, mely bizonyos kiigazításoktól függően 350 millió dollárt (kb. 125 milliárd Ft) fizet készpénzben az üzletágért.
A Masimo tehát kb. 66 százalékos értékvesztéssel válik meg azoktól a márkáktól, melyekért a Sound United 2022-es felvásárlásakor kb. 1 milliárd dollárt fizetett. Az eladást követően a Masimo ismét teljes mértékben alaptevékenységére az egészségtechnológiai berendezésekre összpontosíthat, a Bowers & Wilkins a Denon, a Marantz és a többi eladással érintett és elismert audiomárka pedig új vezetés alatt bizonyíthatnak.
A felvásárlás a szükséges hatósági jóváhagyások megszerzésétől függően várhatóan 2025 végére zárul le. A HARMAN International portfóliójába ezután kerülhetnek be az új márkák a már meglévő AKG, Arcam, Harman Kardon, JBL, Lexicon, Mark Levinson és Revel mellé. Dave Rogers, a HARMAN Lifestyle részlegének elnöke szerint: „Az audiotechnológia innováció és kiválóság közös örökségére építve ez az egyesített márkacsalád mindkét vállalat tehetséges munkatársaival együtt egymást kiegészítő audiotermékeket fog szállítani, erősíti értékteremtő ajánlatunkat és nagyobb választékot kínál a fogyasztóknak.” Az elmúlt 2,5 évben történtek után minden bizonnyal szükség lesz a fogyasztók bizalmának helyreállítására is.
Egyrészt jó tudni, hogy az ikonikus márkák az iparágban elismert cég érdekeltségébe kerülve egyelőre nem tűnnek el, de még nem ismert, hogy pontosan mi lesz a Bowers & Wilkins a Denon, a Marantz és a többi márka sorsa, különösen abban a háziversenyben, amit a HARMAN már meglévő márkáival szemben kell megvívniuk.
Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.