Évforduló! Trendforduló?

Az olcsó, tömeg házi-mozi termékekről..

Az új év kezdetével minden cég számot vet eredményeivel és várakozással teli bizalommal tekint az elkövetkezendőkre. Pillantsunk kicsit a kulisszák mögé.
Mi a véleményük az olcsó, tömeg házi-mozi termékekről? Van-e hosszú távon piacteremtő hatásuk?

Panasonic SC-ST1 kepalairas=Panasonic SC-ST1 Panasonic Magyarország: Van, méghozzá másodlagos is, mely minket is érint. Az említett
termékek túlnyomó többsége néhány hónapon belül végleg megszűnik működni, így ezek vásárlói egy hasznos tapasztalattal felvértezve újra a boltokat
veszik célba. Ezzel együtt adott pillanatban valóban bosszantó tud lenni egy-egy gyilkos árú termék.

A.I.D.A. Audio: Ez egy igen érdekes kérdés. Mi mindig a minőségi termékek forgalmazását tekintettük lefőbb célunknak és ezután is ezt az utat követjük. A tömegtermékek tömegigényeket szolgálnak, ami nem feltétlenül jelenti minőséget. Ha valaki kipróbál egy ilyen rendszert az áruházban, akkor tanácsolom, hogy mindenképpen hasonlítsa össze azt a komolyabb komponens redszerek tudásával és hangjával. Nem mindíg az olcsó rendszer kerül kevesebbe. Lehet, hogy egy komponesekből kiépített márkás rendszer ára sokszor nem is sokkal több, de minőségibb, tartósabb elemekből áll, szebb a kivitele és ami a legfontosabb, hogy a jobb mozi hang mellett esetleg még zenehallgatásra is szívesen használjuk. Szerencsére egyre többen költik el bölcsen a pénzüket és vásárolnak minőségi rendszereket.

Philips LX-9000 kepalairas=Philips LX-9000 COBRA Vizuáltechnika: Igényfelkeltő hatása mindenképpen van, melynek nagyon örülünk. Ezen
olcsóbb termékek által azon vásárlói rétegek is megismerkedhetnek az otthoni házi-mozizás élményével, melyeknek pár hónappal ezelőtt még luxusnak számított ez a tevékenység. Ellenben jó minőségű, valós házi-mozi élményt nyújtó termékeket csak a megfelelő anyagi és fejlesztői háttérrel rendelkező gyártók (pl. az LG) tudnak produkálni, így a vásárlói igények folyamatos növekedésével csak ezek a gyártók lesznek piacképesek.

SONY Hungária: Igen, bár ez a hatás közvetve és ellentmondásosan érvényesül.

Philips Magyarország: A szoftverforgalmazók örömére igencsak kiszélesedett a DVD-vel rendelkező háztartások köre. A márkás termékek területén élesedő árharc figyelhető meg, illetve sales promotion tekintetében is jelentős a verseny.

Samsung: Be kell látnunk, hogy a Kelet-Európai országokkal együtt a magyar piacon is a legfontosabb befolyásoló erő az ár. Ezért természetesen igen nagy piacteremtő hatása van ezen termékek begyűrűződésének. Hazudnék, ha azt mondanám hogy nem érzékelhető ez a hatás, főleg a 2003-as évtől. De hiszünk benne, hogy a Samsung számára ezek a termékek nem jelentenek konkurenciát. A Samsung elsősorban mínőségi eladásra törekszik azon emberek számára, akik tudják, hogy mit szeretnének és racionális vásárlói döntést hoznak. Természetesen az árerózió kifejezetten erős ezen a piacon, ezért nagyon rugalmasnak és gyorsnak kell lennie annak a cégnek, aki érvényesülni akar, és a Samsung ilyen.

Basys: Úgy gondoljuk, hogy az ismeretlen ill. porszívót-borotvát stb. gyártó márkák DVD lejátszói 2004-2005-től nem lesznek piachasítók, mert már egy valamirevaló DVD lejátszót pár tízezer forintért megvásárolhat a kedves vásárló. A jelenlegi Pioneer alapmodell már 29.000 Ft, ennek 2004-es variánsa már akár 20.000 Ft-ért is az üzletekbe kerülhet.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .