Az LG több mint egy évtizede folyamatos innovációval erősíti OLED TV piaci pozícióját Európában, ahol piacvezető ebben a szegmensben.
A piackutató Omdia mérése szerint az LG 2025 áprilisáig már több mint 10 millió OLED TV-t értékesített Európába.
Az első OLED TV-k 2013-as bevezetése óta az LG ütemesen tudta növelni azok eladását Európában, így az utóbbi négy évben megduplázta a leszállított darabszámot (lásd az alábbi grafikont).
Csak 2025 első negyedévében 391.100 OLED TV-t szállított Európába az LG, ezzel megerősítve 56,4%-os piaci részesedését és vezető pozícióját olyan kulcsfontosságú piacokon, mint az Egyesült Királyság, Németország és Franciaország. Ma Európában minden második OLED TV-n az LG logója díszeleg, ami jól jelzi a márka erősségét és népszerűségét egyaránt. Az LG OLED C széria, különösen a legújabb OLED evo AI C5 készülékek továbbra is az öreg kontinens legkeresettebb OLED TV-i közé tartoznak.
Az OLED TV világpiac rangsorát 12 éve folyamatosan vezető LG Electronics (LG) közleménye szerint az összes ilyen TV 52,4%-át, nagyjából 3,18 millió készüléket szállított le 2024-ben. A cég a sikert a felhasználói élmény folyamatos javítására irányuló törekvéseinek, a legmodernebb audiovizuális innovációknak és a mesterséges intelligencia alapú, személyre szabható funkcióknak tudja be.
A nagy rivális Samsung 1,44 millió OLED TV-t szállított ki 2024-ben, és az Omdia legfrissebb adatai szerint Észak-Amerikában első ízben 2025 első negyedévében sikerült több OLED TV-t értékesíteni, mint az LG-nek.
A folyamatos technológiai fejlődést jól példázzák a 2025-ös LG OLED evo TV-k, közülük is leginkább a Gallery Design LG OLED evo AI G5 4K Smart TV-k, amelyek az LG Display eddigi legfényesebb, 4. generációs OLED paneljét alkalmazzák. Ezzel a panellel és a Brightness Booster Ultimate technológiával az OLED evo AI G5 TV-k háromszor fényesebb képet produkálnak, mint az OLED AI B5 széria modelljei. Az OLED TV-k kép-és hangminőségét az LG saját α (Alfa) AI processzorainak algoritmusai optimalizálják. Emellett az olyan technológiai innovációk, mint a feltekerhető, átlátszó, vezeték-nélküli OLED TV, vagy a webOS platformon elérhető személyre szabott tartalmak szintén hozzájárultak a márka elismertségéhez.
Idén debütál Európában az LG SIGNATURE OLED T világelső átlátszó vezeték-nélküli TV, amely Németországban és Spanyolországban májusban, az Egyesült Királyságban és Franciaországban pedig júniusban kerül forgalomba. Ez a forradalmi készülék a technológiát és a formatervet tekintve is óriási előrelépést jelent.
Az LG OLED TV-k kiemelkedő értékeléseket kapnak Európa vezető fogyasztói szervezeteitől, 12 országban. Ezek közül az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban a legmagasabb pontszámot érték el. Az LG OLED TV-k formatervezését a rangos iF Design Award és a Red Dot Design Award elismerések, a cég fenntarthatósági törekvéseit pedig a Carbon Trust CO2-csökkentésre vonatkozó tanúsítványai igazolják.
A cég azzal ünnepli a 10 millió eladott OLED TV-t, illetve nyilvánít köszönetet európai vásárlóinak, hogy elindítja a 2025-ös LG ’Streaming’ hetek kampányt, amelynek keretében egy erre a célra létrehozott alkalmazáson keresztül ingyenes és kedvezményes előfizetéseket kínál streaming-partnereitől Európa-szerte. Az alkalmazás a Content Store-ból vagy az Alkalmazások menüpontból tölthető le.
Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.