Még a Sony vezet a bevételt tekintve, de a legtöbb LCD TV-t a Philips adta el

1. Oldal

A DisplaySearch közzétette legfrissebb, márkák, régiók, képméretek és képfelbontás szerint részletezett jelentését a 2006. első negyedévében (Q1’06) a világon kiszállított LCD TV-k mennyiségi és bevételi adatairól.
Az idei első negyedévben világszerte kiszállított 7,4 millió LCD TV az előző év azonos időszakához viszonyítva 135%-os növekedést, az előző negyedévhez képest (Q/Q) 14%-os csökkenést jelent. Így a többi TV technológiával összevetve az LCD TV-k produkálták a leggyorsabb növekedést, és a legkisebb karácsonyt követő szezonális visszaesést, egyedüli technológiaként bővítve részesedésüket minden régióban, 15%-ról (Q4’05) 17%-ra (Q1’06). A nagyobb képméretek elterjedésével a bevételek közel olyan gyorsan emelkedtek, mint a kiszállított LCD TV-k mennyisége, É/É 114%-al, miközben Q/Q 12%-al 8,8 milliárd dollárra csökkentek. A méretesebb készülékek megfizethetőbbé válásával az átlagos képátló É/É 19%-al, Q/Q 2%-al 68,6 centire (27”) nőtt. Az átlagár Q/Q 2%-al nőtt, míg É/É csak 9%-al csökkent 1195 dollárra (kb. 244.000 Ft). Csak a 94 cm (37”), 102-107 cm (40”-42”), 51-53 cm (20”-21”) és 114 cm feletti (+45”) méretkategóriák növelték részarányukat, az 56-58 centis (22”-23”), 66-69 centis (26”-27”) és a 76-82 centis (30”-32”) modellek tartották részesedésüket, a többi kategória veszített belőle. A 94 cm (37”) és e feletti készülékek mennyiségi aránya 12%-ról 14%-ra, a belőlük származó bevétel 29%-ról 32%-ra emelkedett.

Más technológiákhoz képest: Q1’06-ben a darabszámot tekintve az LCD TV-k első ízben előzték meg a CRT TV-ket a 76-86 centis (30”-34”) képméretben, és 102-112 centiben (40”-44”) 17%-ról 23%-ra nőtt részesedésük a plazma TV-k és mikrodisplay HVTV-k rovására.

Minden régióban legalább É/É 116%-os volt növekedés, kivéve Japánt, mely csak 35%-al bővült. Európa és Kína továbbra is növeli, Észak-Amerika és Japán pedig csökkenti részesedését az összes LCD TV eladáson belül, a foci VB előtt Európa részarányának 44%-ról 46%-ra növekedésével. Négy márka határozza meg az LCD TV piacot 50%-os mennyiségi és 54%-os bevételi részesedésével. Rangsoruk attól függ, hogy a darabszámot vagy a bevételt tekintjük. Míg a Sony és a Samsung az utóbbi részesedésére jótékonyan ható nagyobb képméretekre koncentrál, addig a Philips és a Sharp az összes méretet gyártva a darabszámban jobbak. Ezt mutatják az alábbi táblázatok, ahol a Philips az első mennyiségben, de negyedik a bevételben, míg a Sony a negyedik mennyiségben, és első árbevételben. A Sony szállításainak 63%-át 76 centi (30”) és e feletti modellek alkotják, míg ez a Samsung-nál 51%, a Sharp-nál 41% és a Philips esetében csak 38%. A Philips mennyiségben az első Európában és Észak-Amerikában, és a világon vezet a 38-48 centis (15”-19”) piacon. A Sharp a 3.-ról feljött a 2. helyre mennyiségben, és megtartotta első helyét a 25-36 cm (10”-14”), 51-53 cm (20”-21”), 94 cm (37”) és a 114 cm feletti (+45”) méretkategóriákban, valamint Japánban. A négy első gyártó közül a legenyhébb szezonális visszaesést a Samsung érte el, és megelőzte a Sony-t az 56-58 centis (22”-23”), 66-69 centis (26”-27”) és a 76-82 centis (30”-32”) méretkategóriákban. A koreai gyártót alig előzi meg a Philips Európában. A Sony továbbra is vezet a 102-107 cm (40”-42”) képméretben. A bevételi rangsort tekintve az első a Sony Észak-Amerikában, a Samsung Európában, a Sharp Japánba és a Hisense Kínában. A világ többi részén a Samsung bevétele a legnagyobb.

LCD_TV_Q1’06.jpg
Kapcsolódó linkek:

A mikrodisplay hátulról vetítős TV-k piacán a Sony dominál
A plazma TV-k eladása is túlszárnyalta a várakozásokat
Az LCD TV-k eladása terén robbantott a Sony

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .