Mit vesznek az amerikaiak?

1. Oldal

A Quixel Research amerikai piackutató cég szerint a korszerű képmegjelenítők amerikai piacán most újra a plazma TV-ből adják el a legtöbbet, de továbbra is népszerűek az mikrodisplay HVTV-k és jól fogynak az LCD TV-k is.


A Quixel Research adatai szerint az USA piacán 2005. első két félévében eladott korszerű képmegjelenítők között ismét a plazma TV-k viszik a prímet. Ez a termékszegmens mutatja az idei második negyedévben (Q2 2005) a legnagyobb növekedést, mind az eladott darabszámot, mint az értékesítési bevételt tekintve.

Plazma TV eladások az USA-ban.
Plazma TV eladások az USA-ban.


Különösen a nagy felbontású (HD) plazma TV-k eladása lódult meg. Míg korábban a 107 centis (42 Inch) képátlójú 852×480 pixel (ED) felbontású készülékek domináltak (mennyiségen belül részarányuk elérte a 64%-ot), az idei második negyedév eredményei azt mutatják, hogy az eladott plazma TV fele már nagy felbontású volt. Az ok nagyon egyszerű, a 107 centis HD plazma TV-k átlagára egy negyedév alatt 18%-al esett, amihez hasonló árzuhanásra nem volt példa az elmúlt három negyedévben. Az áresés azonban nem jelentette azt, hogy az eladási érték csökkent volna, sőt. A plazma TV-k eladásából 30%-os volt a negyedéves és 124%-os volt a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyított bevétel-növekedés. A 2.500 USD (kb. 500.000 Ft) és az alatti készülékek hozták most a Q2 2005 bevétel 30%-át.

A mikrodisplay hátulról vetítős, azaz HVTV-k (az alábbi ábrán Microdisplay RPTVs) továbbra is az USA-ban a legnépszerűbbek. Bár a DLP-s HVTV-k piaci részesedése két egymást követő negyedévben csökkent, de az elmúlt két negyedévben 10 és 11 százalékkal újra növekedett eladásuk, és az árbevétel Q2 2005-ben elérte a 404 millió dollárt. Ez az erősödés jórészt a Samsung régen várt teljes HD (1920×1080 pixel) felbontású modelljének és az új 107 cm képátlójú 2.000 USD (400.000 Ft) fogyasztói árú DLP-s HVTV-k megjelenésének köszönhető. A HTP/LCD-s HVTV-k eladása is elérte a DLP-s HVTV-k szintjét, s ehhez jött még a LCOS chipes HVTV-k, melyek így összesen 1.067,5 millió dolláros második negyedéves értékesítési értéket eredményeztek.

Az idei második negyedévben, Amerikában már több 16:9 képarányú LCD TV-t adtak el, mint 4:3-ast. Az 58 és 66 centis (23 – 26 inch) LCD TV-k eladásának jelentős növekedése billentette a széles képernyő javára a mérleget, mert ez az képernyőméret, mely 1.000 USD (200.000 Ft) alatti árával már sokak számára megfizethető. A második negyedévben az árbevétel közel 30%-al, az eladott darabszám majdnem 40%-al nőtt az előző negyedévhez képest. A második negyedévben az USA-ban eladott LCD TV-k értéke elérték a 963 millió dollárt, mely 127%-os éves növekedés Q2 2004-hez képest.

Vetítők eladása az USA-ban.
Vetítők eladása az USA-ban.


A vetítők (az alábbi ábrán Front Projectors) második negyedévi eladását is a nagy felbontású (WXGA és XGA) modellek sikere nyomta fel. Az eladások az amerikai piacon 4%-al nőttek az első negyedévhez képest, és túllépték a 157 millió dollárt. Az elmúlt 12 hónapban jórészt az alacsonyabb (SVGA és WSVGA) felbontású vetítők voltak a termékkategória növekedésének hajtómotorjai, de a második negyedévben ez a szegmens értékben több mint 50%-ot veszített, miközben a piacot a feltörekvő XGA és a tradicionálisan felső-kategóriás WXGA házi-mozi szegmens tartotta fenn. Az árbevétel Q2-es növekedése ellenére az adatok az eladatott vetítők darabszámának 7%-os csökkenését mutatják az előző negyedévhez (Q1) képest, s ez először fordult elő az elmúlt két év erős növekedése során. A 15.000 USD (3 millió Ft) és drágább vetítők eladása értékben és darabszámban több mint megkétszereződött. Az árbevétel ebben a szegmensben 75%-al növekedett egy negyedév alatt, s ennek leginkább a felsőkategóriás vetítők gyártói örülhetnek.

Összesen 1.630.057 darab korszerű képmegjelenítőt adtak el az USA-ban Q2 2005-ben.
Összesen 1.630.057 darab korszerű képmegjelenítőt adtak el az USA-ban Q2 2005-ben.


Kapcsolódó linkek:

2004 a nagyképernyő éve

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .