OLED TV: idén már 50% felett a prémium TV-k piacán Európában

Az Omdia piackutató szerint a prémium TV-k piacán már 2022-ben 55%, jövőre pedig 66% részesedése lesz az OLED TV-knek Európában.


Az ETNews cikke közli az Omdia piackutató cég előrejelzését, ami szerint az OLED TV-k eladott darabszámra vonatkozó részesedése először haladja meg az 50%-ot prémium a TV-piacon Európában. A prémium TV-k szegmensébe az 1.500 dollár és drágább (kb. 600.000 Ft) készülékek tartoznak, melyek között valójában már nem is szerepel a legtöbb 139 centis (55”) vagy annál kisebb OLED TV.

Premium OLED TV

Az eladott OLED TV-k darabszámra vonatkozó részesedése jelentősen nőtt 2019-hez képest, az akkori 32%-ról 2021-re 47,7%-ra, az idén várhatóan 55%-ra, jövőre pedig 66%-ra bővül.

Jelenleg három képernyő technológia létezik aTV-piacon. Ezek az LCD TV-k (ide tartoznak a megtévesztően LED TV-nek vagy QLED TV-nek nevezett készülékek is), az OLED TV-k (itt olvashat röviden a WOLED és QD-OLED különbségéről) és az egyelőre elenyészőszámban kapható valódi LED (például Micro LED) TV-k.

Premium TV piac 2019-2023
ETNews képrészlet; Forrás: Omdia

A fenti, az ETNews cikkéből származó képrészlet az LCD TV és OLED TV prémium TV piaci részesedésének Omdia által mért és becsült alakulását mutatja Európában 2019 és 2023 között.

Továbbra is népszerűek az LCD TV-k a 190 cm (75”) és annál nagyobb készülékek szegmensében, ahol az OLED TV-k továbbra is drágák, bár a 196 centis (77 hüvelykes) OLED TV-k egyre megfizethetőbbek. Az első 211 centis (83 hüvelykes) 4K OLED tévék körülbelül egy éve jelentek meg, az első 246 centis (97 hüvelykes) 4K OLED TV pedig még ebben az évben kapható lesz.

Európa a legnagyobb TV-piac, mert a világon tavaly eladott 213,5 millió darab készülék nagyjából 23%-a itt kelt el, Észak-Amerika részesedése csak 22% volt. Az európai fogyasztók ráadásul jellemzően több prémium terméket vásárolnak.

Tavaly Európában körülbelül 2,9 millió OLED TV-t adtak el (a világszerte kiszállított OLED TV 44%-át), ami az idén várhatóan 3,4 millió darabra nő majd. Az Európában elkelt OLED-k TV közel kétharmada (65,8%) az LG Electronics gyártmány, 17%-a Sony, 11%-a Philips. A fennmaradó 6%-on olyan márkák osztoznak, mint például a Panasonic, a Hisense, a török Vestel által gyártott JVC, a Loewe vagy a Xiaomi.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .