Streaming TV: töretlenül nő az okos TV-k elterjedtsége

Egy friss előrejelzés szerint az okos TV-vel rendelkező háztartások elterjedtsége a világon a jelenlegi 34%-ról 2026-ra 51%-ra emelkedik.


A streaming videoszolgáltatás már most is virágzó üzlet, de az elkövetkező évek további bővülése is biztosított, mivel előrejelzések szerint az okos TV-k elterjedtsége a világon mindenütt növekedni fog.

A Strategy Analytics jelentése szerint: „2020 végére világszerte több mint 665 millió háztartásban lesz okos TV. Ez a világ összes háztartása 34%-ának felel meg, és ez a szám 2026-ra 51%-ra emelkedik, amikor az okos TV-vel rendelkező otthonok száma eléri az 1,1 milliárdot. Az okos TV-k eladása 2020-ban 7,4%-kal nőtt, és elérte a 186 millió készüléket, ami az összes eladott síkpaneles TV 79%-át teszi ki.”

Okos TV globális elterjedtsége 2011-2026

2026-ra várhatóan az okos TV-k elterjedtsége Észak-Amerikában meghaladja a 90%-ot, Nyugat-Európában a 80%-ot, Közép- és Kelet-Európában a 60%-ot és világszerte az 50%-ot. Ezek a számok csak az okos TV-ket s azok platformjait tartalmazzák, az önálló streaming eszközöket, mint az Apple TV, az Amazon Fire TV Stick, a Chromecast és a Roku nem.

A jelentés szerint a legelterjedtebb okos TV platform a Samsung Tizen, de az Android TV és a Roku TV „az elmúlt években erőteljesen erősödtek”. A négy legelterjedtebb okos TV platform az eladások több mint 50%-át teszi ki, szemben a 2015-ös 33%-kal.

Edouard Bouffenie, vezető elemző a jelentésben megállapítja: „Mivel az okos funkciók többé már nem a megkülönböztetés jegyei, hanem kipipálandó szükségletté váltak, az okos TV-k gyártóinak választaniuk kellett a saját szoftver- és alkalmazás-ökoszisztéma fenntartása vagy egy külső partnertől származó szoftverplatform licence között. Míg sokan, hogy elkerüljék a saját platform fenntartásának folyamatos költségeit úgy döntöttek, hogy partnerséget kötnek az olyanokkal, mit a Google Android TV és a Roku (TV), számos márka,  köztük a Samsung, a Vizio és az LG maga vág bele, és szeretne profitálni a csatlakoztatott TV-k gyorsan növekvő reklámüzletágból.”

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .