Tovább stagnált a TV eladás 2013 második negyedévében is

1. Oldal

Az NPD DisplaySearch jelentése szerint, 2013 második negyedévében Észak-Amerikában, Nyugat-Európában és Japánban zuhant, Kínában, Ázsiában és más feltörekvő régiókban bővült a TV kiszállítás, de csak LCD TV-ből kelt el több kicsivel.
2013 második negyedévében (Q2’13) a világpiacra kiszállított TV mennyisége éves összevetésben (É/É) 3%-kal csökkent, bár LCD TV-ből 4%-kal több került piacra. Vagyis a teljes kiszállított mennyiség az eddigi tendenciát követve továbbra is csökken, bár némileg pozitív, hogy a múltévvel szemben LCD TV-ből némileg többet szállítottak ki az elmúlt két negyedévben.

Továbbra is Kínának köszönhető a növekvő LCD TV kiszállítás, ami Q2’13-ban É/É 29%-kal nőtt és részben a májusban lezárult, energiahatékonyságot célzó támogatásnak köszönhető. Kínát nem számítva a globális LCD TV szállítások É/É 3,5%-kal csökkentek, és közel 14%-kal zuhantak a fejlett régiókban. Nyugat-Európában különösen drámai É/É 21%-os volt a teljes TV kiszállítás visszaesése, mutatva a gyenge keresletet és a folytatódó gazdasági ellenszelet. Észak-Amerikában is erősen visszaesett a TV kiszállítás Q2’13 során. A teljes mennyiségi csökkenés É/É 12% volt, mivel a kiskereskedelmi készletek kiszorították az új modellek szállítmányait.

TV-techn_stat_Q2_13.jpg
A 4K Ultra HD és OLED TV-k kiszállítása is kezdett felgyorsulni Q2’13-ban, bár darabszámuk még eltörpül a TV piac egészéhez képest. 4K Ultra HD TV-ből 129 ezret szállítottak ki az időszakban, többségüket Kínában. Ugyanakkor OLED TV-ből az első negyedévi 101 után 208-ra nőtt a kiszállított darabszám a második negyedévben, amelyek mind LG készülékek voltak.

A síkpaneles TV-k világpiacának É/É 12%-kal visszaeső bevételeiből 43%-kal részesült a két nagy koreai márka Q2’13-ban. Az első tíz márkából csak a kínaiak növelték É/É bevételeiket. Q2’13-ban is a Samsung a világ vezető síkpaneles TV márkája, több mint 26%-os bevételi részesedéssel, és annak ellenére, hogy bevételei É/É 19%-kal estek. Ehhez a visszaeséshez jelentősen járult hozzá az észak-amerikai és európai piacok gyengélkedése, mivel e két régió adja a Samsung teljes TV bevételeinek 45 százalékát. Az LG volt a második a márkák között, szinte változatlan síkpaneles TV bevételi részesedéssel. A Sony jelentősen javította részesedését Q2’13-ban jórészt Kínában és más feltörekvő piacokon növekvő bevételeinek köszönhetően, és például azáltal, hogy jelenleg piacvezető a 4K Ultra HD TV-k eladásában.

TV-gyarto_stat_Q2_13.jpg
Kapcsolódó linkek:

Kína húzta fel az LCD TV eladást 2013 első negyedében
Először 2012-ben csökkent a síkpaneles TV-k piaca
Visszaesés csökkenő japán és nyugat-európai TV kereslettel
A globális TV kereslet stagnálása várható 2013-ban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .