Veszteséges az LCD ipar a panelárak összeomlása miatt

1. Oldal

A figyelmeztetőjelek már hetek óta nyilvánvalóak, és mostanra tisztán látszik, hogy az LCD képernyőipar válság felé sodródik, amit iparági elemzők átmenetinek remélnek.
Azok az LCD panelgyártók szenvedik meg legjobban a negatív piaci hatásokat, melyek a legagresszívebben bővítették gyártási kapacitásaikat. Néhány cég gyártási kapacitásai felfuttatásának késleltetéséről vagy visszafogásáról, és befektetései csökkentéséről számolt be.

A síkpanel képernyők iparágra régóta jellemző a ciklikus viselkedés, de az LCD árak szabadesése sokakat meglepett. Sok panelgyártó zárt igen rossz második negyedévet. Súlyosbítja a nehézséget, hogy sok gyártó a labdarúgó VB kapcsán abban bízva, hogy a vásárlók tömegesen váltanak majd nagyfelbontású síkpaneles TV-kre, még az esemény előtt felfuttatta következő generációs gyártókapacitásait. De a várt második negyedévi piaci fellendülés nem következett be.

Miután 2005-ben rekord profitról számolt be, az elmúlt negyedévben az LG.Philips LCD történetének eddigi legnagyobb deficitjét jegyezte, 339 millió dollárt (kb. 74,5 milliárd Ft) veszítve 2,4 milliárd dolláros (kb. 528 milliárd Ft) eladás mellett. A cég nyilatkozatot adott ki, melyben lanyha második negyedévi teljesítményéért a TV, monitor és notebook üzletágak átlagos eladási árainak csökkenését okolta, valamint az eladások vártnál alacsonyabb növekedését és fölös gyártókapacitást.

A LG.Philips LCD késlekedés nélkül cselekedett, leállítva 8. generációs gyártási terveit, melyek nagyméretű síkpaneles LCD TV-k előállítását szolgálták volna.

A fő rivális S-LCD tulajdonosai a Samsung és a Sony azonban éppen múlt pénteken (július 14.) jelentették be, hogy közösen 1,9 milliárd dollár (kb. 418 milliárd Ft) befektetéssel 8. generációs üzemet építenek. A 2007 végén megnyíló gyárban havi 50.000db 2,2×2,5 méteres felületű üveghordozóból 117 és 132 centis (46 és 52 Inch) képátlójú TFT-LCD paneleket állítnak majd elő.

A tajvani LCD panelgyártókat is érzékenyen érinti a jelenlegi helyzet, és jelentések szerint az öt legnagyobb itteni gyártó eladásai is csökkentek.

A növekvő panelkészletek legyűrűznek alapanyaggyártókhoz is. Az LCD üveget gyártó Corning Inc. második negyedévi eladásai 5 százalékkal csökkentek az első negyedévhez képest, bár azt várták, hogy a termékük iránti igény 40-50 százalékkal nő az év során. A DisplaySearch Inc. piackutató cég 2007-re még az LCD gyártó berendezések több mint 13 milliárd dolláros bevételét jelezte előre, de ez a szám a gyártókapacitások kiépülésének elhalasztásával más nem teljesülhet.

Az év végi ünnepek közeledtével a panelárak várhatóan megerősödnek, és egyes elemzők szerint a nagyméretű LCD panelek jelen negyedévi 4 százalékos túlkínálata az év vége felé közeledve csökken majd.

Kapcsolódó linkek:

Még a Sony vezet a bevételt tekintve, de a legtöbb LCD TV-t a Philips adta el
Az LCD TV-k eladása terén robbantott a Sony

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .