Sony: a TV üzletág azonnali átszervezése várható

1. Oldal

A Sony rövidesen bejelenti az immár nyolc éve folyamatosan veszteséges TV üzletág átszervezésének terveit, amely a fejlesztéstől az értékesítésig mindent érint, és amiben feltehetően más cégek is szerephez jutnak majd.
Elemzők szerint a Sony hiába összpontosított sokat olyan technológiákra, mint a 3D és az internetre csatlakozó TV-k, ezekkel sem tudta megállítani piaci részesedése visszaesését valamint javítani az üzletág nyereségességét, és mostanra egyetlen reménye a költségek további csökkentése maradt.

A Sony otthoni szórakoztató részlegének TV üzletágáért is felelős eddigi elnöke helyére máris új vezetőt neveztek ki, és a múlthéten a cég kénytelen volt lefelé módosítani az eladásokra és profitra vonatkozó előrejelzéseit. 27 millió helyett csak várhatóan 22 millió TV készüléket fog a cég értékesíteni a jövő áprilisig tartó gazdasági évben, aminek legfőbb okát az Egyesült Államokban és Európában lelassuló TV eladásokban látják.

A japán Nikkei üzleti hírportál egy interjújában a Sony pénzügyi igazgatója Kato Masaru elmondta, hogy a mostani pénzügyi évben is az előzővel azonos, mintegy 75 milliárd jen (kb. 180 milliárd Ft) várható veszteséget termelő TV üzletág problémáinak megoldására terveket készítettek. Azt mondta: „A fejlett országok piacai telítődnek és az árverseny kemény. Az üzletet olyanná akarjuk tenni, ami nyereséges lehet, még ha nem is a mennyiségre hajtunk. A fejlesztéstől az alkatrészbeszerzésen és gyártáson át az értékesítésig mindent felülvizsgálunk. Minden követ megmozgatunk, így olyan intézkedéseket is megfontolunk, mint a más cégekkel való összeállást. Még a központokat és az értékesítő cégeket is megcélozzuk. Bár még nem döntöttük el, hogyan jelentjük be a terveket, azokat azonnal végrehajtjuk.” A riportot kommentálva a Sony szóvivőnője Imada Mami elmondta, az átszervezés részleteit ebben a hónapban bejelenthetik, ami azt mutatja, hogy a cselekvés sürgős a cég számára.

Sony_Nyitra.jpg
Az elmúlt két évben a Sony 30.000 munkahelyet szüntetett meg, világszerte működő hét TV gyárából hármat eladott, köztük a szlovákiai nyitrai (ez látható a fenti képen) és az észak-amerikai TV gyártó tevékenységek 90%-át a tajvani Hon Hai Precision Industry Co. Ltd. (Foxconn) cégnek adta, és a Barcelonai Technológiai Centert kiszervezte két spanyol cégnek.

A Sony a TV világpiacon a Samsung és az LG mögött 2010-ben még 12,4%-os bevételi részesedéssel rendelkezett, ami az idei első negyedévben 11,4%-ra csökkent.

Frissítés:
A TV üzlet fontosságát erősítette meg Hirai Kazuo a Sony ügyvezető alelnöke, aki a Nikkei üzleti hírportálnak nyilatkozva azt mondta: „A Sony valóban küszködik a gazdasági lassulás közepette, az LCD panel túltermelés és az ebből eredő növekvő árverseny miatt.” De mint kijelentette a cégnek „nem áll szándékában kiszállni a TV üzletből, mert a négy képernyőalapú termék – az okostelefonok, a személyi számítógépek, a tábla számítógépek és a TV-k – lényegesek a Sony üzleti tevékenységében.”

Hirai, aki a Sony szórakoztatóelektronikai és hálózati szolgáltatások divíziójáért felelős megerősítette, hogy a veszteséges TV tevékenységet stabilizáló cégstratégia első jelei heteken belül láthatóak lesznek. „Áprilisában elindítottunk egy projektcsapatot és konkrét intézkedések után kezdtünk kutatni” mondta.

„Miközben tovább erőltetjük a strukturális reformokat, szent területeket sem kímélve, eközben erősíteni fogjuk termékválasztékunkat a feltörekvő piacokon és más erőfeszítéseket is teszünk. Ettől a hónaptól kezdve szakaszosan cselekvési terveket hajtunk végre.”

Hirai azt is cáfolta, hogy a Sony kilépne a koreai bázisú Samsung-al közös LCD panelgyártó vállalatból az S-LCD-ből.


Kapcsolódó linkek:

Alig nőtt a TV piac az első negyedévben a tavalyihoz képest
Sony: LCD TV üzletágat érintő lépések
DisplaySearc: a síkpaneles TV szállítások növekedése lassul
Sony: tajvani LCD panel épül majd a Bravia HDTV-k felébe

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .