99%-al nőtt az LCD TV-k világpiaca 2006. harmadik negyedévében

1. Oldal

A DisplaySearch közzétette legfrissebb, 45 különböző márkát érintő, régiók, képméretek és képfelbontás szerint részletezett jelentését a 2006. harmadik negyedévében (Q3’06) a világon kiszállított LCD TV-k mennyiségi és bevételi adatairól.
A világon kiszállított LCD TV-k éves viszonylatban (É/É) 99%-al, az előző negyedévhez képest (Q/Q) 15%-al rekordmennyiségre, 10,8 millióra nőtt. Ez a vártnál kicsit gyorsabb emelkedés, azt eredményezte, hogy a világ TV piacából az LCD TV-k már 24%-ot tesznek ki (Q2’06-ban ez a részesedés még csak 22% volt). A negyedéves növekedést tekintve Kína vezet 66%-al, a következő Észak-Amerika 35%-os bővüléssel. Európa 5% visszaesést produkált a vártnál gyengébb labdarúgó VB-hez kapcsolódó eladások utáni készlet-felhalmozódás eredményeként. Az európai eladási nehézségek fokozták az árversenyt, mely hozzájárult a vártnál gyorsabb észak-amerikai növekedéshez, és így első ízben Észak-Amerika (33,7%) megelőzte Európát (33,6%) a mennyiségi részesedést tekintve. A gyengébb európai LCD TV eladások ellenére, a képcsöves (CRT) TV-k eladása még jobban csökkent az öreg kontinensen, így Q3’06-ban fordult elő először, hogy több LCD TV került az üzletekbe, mint CRT.

Az egyre nagyobb képméretek és felbontás ellenére az árak csak 8%-al (Q/Q és É/É) estek 1102 dollárra (kb. 223.000 Ft). Az átlagos LCD TV képátlója egy év alatt 15%-al 73,7 centire (29”) nőtt, ami jórész annak következménye, hogy 35%-os Q/Q növekedéssel a 94 cm (37”) és nagyobb modellek részaránya az összes kiszállított LCD TV-n belül 19%-ról 23%-ra nőtt. Q3’06-ban fordult elő először, hogy a 94 cm (37”) és nagyobb LCD TV-k megelőzték a hasonló képméretű plazma TV-ket, és többet szállítottak ki belőlük Kínában, Európában és Japánban. 118%-os növekedéssel a 1080p felbontású LCD TV-k részaránya egy negyedév alatt 2%-ról 4%-ra duplázódott. A mennyiségi növekedés az árcsökkenést jóval fölülmúlva a bevételek Q/Q 6%-al, É/É 84%-al rekordszintű 11,9 milliárd dollárra emelkedtek, mely a TV világpiac 48%-át teszik ki.

Q3’06-ban a Samsung az előző negyedévi 2. helyről a vezető pozícióba lépett mind a mennyiséget, mind az árbevételt tekintve Q/Q 16%-os illetve 7%-os növekedést elérve. A Samsung vezeti a bevételi listát Európában, és 2. helyezett Észak-Amerikában. A méretkategóriák közül első a 66-69 centis (26-27”) valamint a 81 centis (32”) modelleknél, és gyorsan növekedve 2. a 102-107 centis (40-42”) és 117-119 centis (46-47”) szegmensben. Először szállított a cég több 102 centis (40”) LCD TV-t, mind 107 centis (42”) plazma TV-t

A Sharp a 3. helyről a 2. helyre lépett 23%-os növekedéssel a mennyiséget, és a 4.-ről a 3.-ra 13%-os emelkedéssel a bevételt tekintve. Árbevétel szempontjából továbbra is domináns a japán LCD TV piacon, 3. Észak-Amerikában és 5. Európában. Világelső kisebb képméretek mellett a 94 centis (37”) és 140 cm (55”) feletti szegmensben.

A Sony az első helyről a 2.-ra esett vissza a bevételi rangsorban és 9%-os növekedéssel megtartotta 4. helyét a mennyiségi listán. Még mindig legtöbb bevételt termeli az észak-amerikai piacon, második Japánban, és 3. Európában. Mindez annak köszönhető, hogy az első 10 LCD TV szállító között a leginkább koncentrál a nagyobb képméretekre, a Q3’06-ban szállított mennyisége 73%-a 81 centis (32”) vagy nagyobb volt. Első helyen áll a leggyorsabban növekvő 102-107 centis (40-42”) és 117-119 centis (46-47”) szegmensben.

LCD_TV_Q3’06.JPG
Kapcsolódó linkek:

2006. harmadik negyedévében a plazma TV-k harmadát a Panasonic szállította
135%-al nőtt az LCD TV-k világpiaca 2006. második negyedévében
95%-al nőtt a plazma TV-k világpiaca 2006. második negyedévében
Még a Sony vezet a bevételt tekintve, de a legtöbb LCD TV-t a Philips adta el
Az LCD TV-k eladása terén robbantott a Sony

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .