A Samsung és az LG is örülhet a tévépiac 2021-es növekedésének

Rekordnak számító piaci részesedéssel továbbra is a Samsung a világ vezető tévégyártója, de a legnagyobbat az LG OLED TV-k kiszállítása növekedett 2021 első negyedévében.


A Business Standard riportja közli, hogy az első negyedévben rekord piaci részesedéssel a Samsung Electronics továbbra is őrzi a világ vezető tévégyártójának státuszát. Mindezt leginkább a QLED és a nagyméretű TV-k erőteljesen növekvő eladásainak köszönhette a cég.

A cikk az Omdia iparági piackutató adatait közli, melyek szerint 2021. január-március során a Samsung a globális tévépiac árbevételéből 32,9%-kal részesedett, ami első negyedéves rekordnak számít. A dél-koreai rivális LG Electronics a második 19,2%, a japán Sony Corp. pedig a harmadik 8% részesedéssel.

Samsung QLED LG OLED

A Samsung az állítja, hogy a prémium QLED és nagyméretű TV-kre összpontosító stratégiája járult hozzá ismét a cég élénk eladásaihoz a világjárvány közepette. Az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 74,3%-kal több, 2,68 millió QLED TV-t adtak el a világon, amiből 2,01 millió volt Samsung. Az új Neo QLED TV bevezetésével a Samsung szerint a QLED TV-k eladásai idén meghaladják a 10 millió darabot. Tavaly a cég – a Yonhap hírügynökség beszámolója szerint – még csak 7,79 millió QLED TV-t adott el. A 203 centis (80 hüvelykes) vagy nagyobb TV-k piacán is a Samsung dominált 52,4%-os piaci részesedésével.

A 2.500 US$ (kb. 720.000 Ft) feletti árú prémium TV-k szegmensében a bevételeket tekintve a Samsung 46,6%-os piaci részesedéssel vezet, majd az LG (24,5%) és a Sony (17,6%) következtek 2021 első negyedévében.

Az LG Electronics viszont annak örülhet, hogy az Omdia adatai szerint az első negyedévben a gyorsan növekvő OLED TV szektorban is élénk eladásokat produkált. Az előző év azonos időszakához képest 2021 első negyedében a cég OLED TV szállításai 116%-kal 792.000 darabra nőttek, ami minden idők legmagasabb első negyedévi növekedési eredménye.

Az LG OLED TV-k gyors növekedése annál is inkább figyelemreméltó, mivel azok átlagos eladási ára közel 2.000 US$, pontosabban 1.996,3 US$ (kb. 570.000 Ft), ami több mint négyszerese a világpiacon eladott LCD TV-k 498,7 dolláros (kb. 142.400 Ft) átlagárának. Nyilvánvaló, hogy az LG OLED TV-k gyorsan növekvő eladásuk mellett őrzik prémium státuszukat, ami azt jelenti, hogy az egészséges növekedési trend mind mennyiségileg, mind minőségileg megfelel az elvárásoknak.

A teljes OLED TV világpiac az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest több mint 90%-kal, 1,195 millió darabra bővült, s ennek 66,3%-át az LG OLED TV-k tették ki.

Az Omdia közlése szerint a továbbra is tartós keresletet mutató globális tévépiac az első negyedévben a tavalyi év második felétől tapasztalható trendet követve éves összevetésben 9,9 százalékkal 51,22 millió darabra nőtt, az árbevételt tekintve pedig az egy évvel korábbihoz képest 32,8%-kal 27,3 milliárd dollárra (kb. 7.800 milliárd Ft) bővült.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .