Az LG gyorsítaná a webOS elterjedését más márkák TV-in

A szoftvercéggé való átalakulás stratégiájának részeként az LG megtízszerezné a webOS operációs rendszerét alkalmazó TV márkák számát.


A Korea Economic Daily riportja szerint az Apple és a Google inspiráló példáját követve az LG szoftvercéggé akar válni. A cikk az LG Electronics egyik magas rangú vezetője idézi: „Közép- és hosszú távú stratégiánk középpontjában a szoftvercéggé való átalakulás áll. Nem tudunk csak a készülékek eladásával fennmaradni.”

webOS TV-vel meghajtva

Az átalakulás részeként az LG a webOS TV operációs rendszerét idén már mintegy 200 tévégyártó számára kívánja licencelni. Az új partnerek közé főként olyan belépő szintű vagy alsókategóriás készülékeket előállító márkák tartoznak, mint a Croma, a KMC, a Seiki és a Walton. Az LG 2021-ben tette elérhetővé a webOS licencét, amit olyan tévémárkák alkalmaztak, mint a Blaupunkt és a Konka.

Az LG 2014-ben vezette be TV-iben a webOS első verzióját, amit a HP-tól vásárolt meg. A cég minden évben új webOS verziót mutat be, de a legfrissebb verzió (jelenleg a webOS 22) mindig a legújabb TV-knek van fenntartva. A régebbi LG TV-k nem frissülnek az újabb verziókra.

Az LG reményei szerint leányvállalata, az LG Ads a webOS-t olyan platformmá formálja majd, ami az előfizetéses alkalmazásokból és célzott hirdetésekből megújuló bevételt hoz majd.

A cikk megállapítása szerint: „Minél több tévégyártó fogadja be az LG webOS-alapú TV platformot, annál több adatot tud majd az LG a tévénézőkről gyűjteni.
„Az adatok alapján az LG a nézők tartalom- és csatorna-preferenciáira szabott reklámokat fog előállítani, hogy új bevételt teremtsen.”

A hirdetésekkel támogatott Amazon Fire TV és Roku TV platformok mellett a már több mint két éve más tévégyártók által is használható Samsung Tizen TV OS is tett egy lépést ebbe az irányba az idén.

Az LG webOS nagyjából 2.000 TV applikációt kínál. A 42matters alkalmazásokat figyelő cég szerint ez 10.000 az Android TV, 30.000 a Roku, 18.000 az Apple tvOS és 15.500 az Amazon FireTV esetében.

Az Omdia piackutató adatai szerint az LG tavaly kismértékben, 13,8%-ra növelte piaci részesedését a globális okos TV operációs rendszerek terén a 2020-as 12,4%-hoz képest. Ezzel szemben a Samsung Linux-alapú Tizen platformjának piaci részesedése ugyanebben az időszakban 24,3%-ról 21,3%-ra csökkent.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Egy hozzászólás “Az LG gyorsítaná a webOS elterjedését más márkák TV-in” bejegyzéshez

  1. 6 éve LG webOS TV-m van. Ha az LG megtízszerezi a webOS operációs rendszerét alkalmazó TV márkák számát, akkor a következő TV-m is webOS operációs lesz, mert, a legjobb menüje van. Ha nem android lesz, az alkalmazások sokasága és a kompatibilitás miatt. Egy időre a Google felfüggesztette a webOS operáció rendszerrel, a kapcsolatot vagy 2 éve.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .