Idén az USA-ban több filmet néznek online, mint lemezről

1. Oldal

Az IHS Screen Digest piackutató szerint idén először az Egyesült Államokban az online filmnézés megelőzi majd a DVD és Blu-ray lemezekről nézett filmeket, de a bevételek javarésze még mindig az utóbbiból származik.
Az IHS Screen Digest piackutató legfrissebb jelentése szerint a legális online filmnézési tranzakciók száma több mint duplájára 3,4 milliárdra bővül idén a 2011-es 1,4 milliárdról. Ugyanakkor az előrejelzés szerint a DVD és Blu-ray Disc fizikai hordozókról nézett filmek mennyisége 2,6 milliárdról 2,4 milliárdra zsugorodik. A számokból az is látszik, hogy 2010. előtt még elenyésző volt az online filmnézés, de 2011-ben ugrásszerűvé vált ennek növekedése. A fizikai hordozók eladása pedig ugyanakkor csökken 2010-től, de a piackutató azt jelzi előre, hogy ez a visszaesés lassú lesz az elkövetkező években.

Online-Fizikai.jpg
Tavaly a fizetett online filmfogyasztás 94 százalékát olyan korlátlan „streaming” előfizetések adták, mint a Netflix és az online kiskereskedő Amazon.com Prime szolgáltatása. A bitfolyamként online továbbított filmek lassan, de biztosan átveszik a DVD és Blu-ray lemezek helyét, ahogy a zeneletöltés átvette az audio CD helyét.

A jelentés kiemeli az online illetve a kiskereskedelmi üzletekben lemezen vásárolt filmek közötti árkülönbséget. Az IHS Screen Digest úgy találta, hogy a fogyasztók átlagosan 51 dollárcentet (kb. 112 Ft) fizetnek minden online módon megnézett filmért, amit a fizikailag megvásárolt filmek 4,72 dolláros (kb. 1.034 Ft) árával kell összevetni. Ebből adódik, hogy bár online lesz a filmnézési tranzakciók többsége 2012-ben, de ez csak a bevételek sokkal kisebb hányadát adja. A piackutató szerint az Egyesült Államokban várható összes online költés 1,7 milliárd dollár (kb. 372 milliárd Ft) lesz, ami sokkal kevesebb, mint az a 11,1 milliárd dollár (kb. 2.431 milliárd Ft), amit a vásárlók a lényegesen kevesebb lemezre költenek majd.

Öt nagy filmstúdió és a Walmart március 13-án jelentette be, hogy exkluzív megállapodást kötöttek, amely újra lendületet adhat a lemezvásárlásoknak lehetőséget biztosítva a fogyasztóknak, hogy megvásárolt lemezeik digitális másolatát online elérhető tartalomfelhőben tárolhassák. A lemezből digitális programmal a fogyasztók díjfizetés ellenében digitálisan elérhető tartalomtárat hozhatnak létre fizikai lemezeik bemutatásával. Ez egyben új bevételi forrás is a tartalomtulajdonosok számára.

Kapcsolódó linkek:

Lemezből digitális tartalmat szolgáltat a Walmart
Ötéves a Blu-ray Disc, de mit hoz a jövő?
A Blu-ray részesedése Nyugat-Európában közel 7 százalék
Növekvő online videózás sújtja a DVD és Blu-ray eladásokat

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .