Magához tért az LCD TV kiszállítás az utolsó negyedév előtt

2. oldal: folytatás

A DisplaySearch piackutató jelentése szerint 2011. harmadik negyedévében (Q3’11) az előző évhez képest a TV kiszállítás 3,7%-kal 62 millióra nőtt, de a TV gyártáshoz használt LCD és plazma panelek rendelésállománya csökkent.
A globális TV kiszállításokon belül Kína részesedése több mint 21%-ra nőtt vezetve a világ TV keresletét. A fejlett régiók gyenge fogyasztói kereslete miatt É/É 8%-kal csökkenő kiszállítás rontotta le a feltörekvő régiók É/É 12%-os bővülését, és Kína az egyik meghatározó tényezője ennek. Ráadásul a fejlett funkciók, mint a 3D befogadása már jobban alakul Kínában, mint bármely más régióban. Tény, hogy Kínába szállították a legtöbb LED LCD TV-t és 3D LCD TV-t.

A 3D készülékek szállítása a teljes TV mennyiség 11%-ára és a belőlük származó bevételek aránya 27%-ra bővültek, de némileg meglepő módon. 2011 első három negyedévében Nyugat-Európa és Kína voltak a 3D vezető befogadói, a teljes kiszállított TV mennyiség 13% és 11%-ával. A kezdeti előrejelzések szerint a 3D TV-k piacvezetőjének tekintett Észak-Amerikában csak az összes kiszállított darabszám mintegy 8,5%-át teszik ki a 3D készülékek.

A Samsung globális síkképernyős TV bevételi részesedése kis mértékben 22,8%-ra nőtt Q3’11-ben, jelentősen megelőzve a 2. LG-t. A Samsung vezeti a bevételi rangsort az LCD és a plazma TV eladásokban valamint 2. a képcsöves TV-kből származó bevételek tekintetében, és egyedül tudta éves összevetésben bevételeit növelni a top 5 márka közül.

Az LG volt a 2. a márkák sorában enyhén csökkenő 13,1%-os bevételi részesedéssel. Az LG a 2. az LCD TV és 3. a plazma TV bevételek tekintetében, de továbbra is több mint kétszerese a bevételi részesedése a képcsöves TV-k esetében, mint más márkának. Q3’11-ben még mindig a Sony a 3. márka a globális síkképernyős TV bevételi rangsorban, de jelentősen csökkenő piaci részesedéssel és É/É 13%-os összbevétel eséssel. A Panasonic és a Sharp tartozik a top 5 márkához utóbbi a nagyméretű 152 cm (60”) feletti készülékek szállításával növelte bevételi részesedését.

A Samsung a globális vezető 3D TV márka minden technológiát figyelembe véve 31%-os bevételi részesedéssel. A 3D LCD TV kategóriában a Samsung, a 3D plazma TV bevételi részesedés terén pedig a Panasonic vezet.

TV-gyarto_stat_Q3_11.jpg
Kapcsolódó linkek:

Csökken az LCD TV panelszállítás az utolsó negyedévben
Csökken a fejlett piacokon a TV kiszállítás 2011-ben
Soha ilyen gyengén nem nőtt az LCD TV kiszállítás
Internetre csatlakozik a piacra kerülő TV-k kb. fele 2015-ben
Az új TV funkciók nem nagyon ösztönzik az új TV-k eladását
Alig nőtt a TV piac az első negyedévben a tavalyihoz képest

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .