Netflix: új rekordot döntött az előfizetői növekedés

A Netflix nézőinek tábora a tavalyi utolsó negyedévben rekordszámú, 8,3 millió új előfizetővel bővült, a jövőben pedig közvetlen versenyre számít a Disney és az Apple részéről.


A Netflix nemrég közzétette 2017. negyedik negyedévi üzleti beszámolóját. Eszerint a legnépszerűbb streaming tartalomszolgáltatásnak jelenleg 117,5 millió előfizetője van, és továbbra is világszerte vonzza az új nézőket. Az is nyilvánvaló, hogy a cég saját tévésorozatok, dokumentumfilmek és immár egész-estés játékfilmek gyártására költött minden dollárja kifizetődik. A Netflix idén 8 milliárd dollárt (kb. 1.990 milliárd Ft) költ tartalomra, benne 80 saját film bemutatására.

A beszámoló szerint a negyedik negyedévben regisztrált 8,3 millió új előfizetővel a Netflix történetének legerősebb negyedéve volt, és a tavalyi rekord 7,05 milliónál 18%-kal több előfizetőt hozott. Az előre becsült 6,3 milliónál nagyobb bővülés elsősorban az eredeti tartalmaknak és az internetes szórakoztatás globális befogadásának köszönhető.

A Netflix már több USA-n kívüli előfizetővel rendelkezik és mivel a cég arra számít, hogy ez a tendencia folytatódik, ezért egyre nagyobb hangsúlyt fektet a feltörekvő piacokra az egész világon. Ebben a negyedévben 6,35 millió új előfizetőre számítanak, köztük 4,9 millió új nemzetközi előfizetőre.

Az erős növekedésben feltehetően fontosabb szerepet játszik az is, hogy az ügyfeleik bíznak a Netflix-ben, és abban a filmforgalmazási modellben, ami szerint a világon mindenhol ugyanazon a napon mutatja be a filmeket, és nem ad a moziknak hónapokig tartó kizárólagos vetítési jogot, ahogy az évtized óta a hagyományos forgalmazásban működik.

A Netflix eddigi legnagyobb befektetésű saját filmje, a „Bright”, egy fantasy akciófilm, Will Smith főszereplésével, nagy sikernek bizonyult, a cég eddigi legnézettebb eredeti filmje lett, és figyelemreméltó módon járult hozzá a nyereség emelkedéséhez.

A hagyományos lineáris televízióról a streaming szolgáltatásokra való áttérés csak most kezdődik igazán, és a Netflix olyan versenytársak kihívására számít, mint a nagy költségvetésből tartalmakat vásárló Amazon, a műsorkínálatát bővítő és feltehetően azt más szolgáltatásaival együtt kínáló Apple és a 21st Century Fox stúdiót felvásárló és saját közvetlenül a fogyasztókat kiszolgáló streaming szolgáltatást indító Disney.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .