Vigyázat az okostelefonod lehallgatja, mit nézel a TV-n!

A The New York Times szerint számos mobiljáték alkalmazás létezik, amely a hangfelismerés funkciót kihasználva figyelemmel kísérheti a gyanútlan felhasználó tévénézési szokásait, az információt pedig hirdetők használhatják fel.


Aki szerint senkinek semmi köze ahhoz, hogy mit néz TV-jén, az jó, ha tudja, hogy nem tanácsos okostelefonját, de főleg annak mikrofonját bekapcsolva hagyni, ha arra bizonyos játékalkalmazások lettek letöltve. Ezek ugyanis mellékesen pont azt vizsgálják.

A New York Times cikke szerint számos alkalmazás létezik – köztük ártalmatlannak tűnő játékok, mint a „Pool 3D”, a „Beer Pong: Trickshot”, a „Real Bowling Strike 10 Pin” és a „Honey Quest”-, melyek az okostelefonra letöltve képesek a felhasználók – akik lehetnek akár gyerekek is – tévénézési szokásainak megfigyelésére, még akkor is, ha éppen nem játszanak az adott játékkal.

A cikk szerint: „Az alkalmazások az Alphonso szoftverét használják, egy olyan start-up vállalkozásét, amely tévénézési adatokat gyűjt hirdetők számára. Az okostelefon mikrofonját használva az Alphonso szoftvere meg tudja határozni, hogy az ember mit néz a TV hirdetés és műsor audiojeleinek azonosításával, néha össze is illeszti ezt az információt. A szoftver még zsebben lévő telefonnál is érzékelheti a hangot, ha az alkalmazás a háttérben fut.”

A Google Play Store összesen több mint 250 játékot kínál, ami az Alphonso szoftverét használja – ezek egy része az Apple alkalmazás-áruházán is elérhető -, és további 750 egyéb, köztük üzenetküldő és közösségi alkalmazásban is,benne van. Az Alphonso azonban állítja, hogy szoftverük nem rögzíti az emberi beszédet és a felhasználók tudatosan dönthetnek, hogy aktiválják-e az elemzést és az bármikor kikapcsolható.

Hogy a cégek figyelemmel kísérik a fogyasztók nézési és hallgatási magatartását egyáltalán nem meglepő. A Nielsen piackutató és elemző cég, a nézési szokások elemzéséhez hasonló technikákat használ a Netflix és más streaming szolgáltatásokban. A Samsung, az LG és a Vizio termékeikben automatikus tartalomfelismerő (Automatic Content Recognition – ARC) eljárások használatával elemzik, hogy a felhasználók milyen műsorokat kedvelnek .

Ha tehát nem szeretnénk, hogy okostelefonunk hallgatózzon, ellenőrizzük, hogy az alkalmazások használják-e a mikrofont – főleg, ha arra amúgy nincs is szükségük -, és ne telepítsünk ilyen alkalmazást. A TV-n és más készülékeken nézzük át az adatvédelmi beállításokat, és kapcsoljuk ki a tartalomkövetési lehetőségeket, ha nem akarjuk azt egyébként kihasználni.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .