Jók a plazma TV gyártók 2008-as kilátásai

1. Oldal

Sokan már temették az LCD TV-vel szemben piacának egy részét elvesztő plazma TV-t, de most megfordulni látszik a trend és a gyártók emelik eladási előrejelzéseiket, amiben szerepet játszik az LCD TV hiány és a fejlődő országokban felfutó kereslet is.

Elemzők szerint a plazma TV-k még egy jó ideig nem tűnnek el, sőt 2010-ig az igazán nagyképernyős készülékek még versenyképesek is lesznek az LCD TV-kkel szemben.

Az elmúlt nem egészen két évben elvesztette korábban meghatározó szerepét a plazmaképernyő technológia. Két éve még az alacsonyabb gyártási költség és a nagyobb panelek gyárthatósága miatt a plazma volt az olcsóbb és leginkább alkalmas választás 100 cm képméretű síkpaneles TV-k előállítására. De az LCD gyártók rövidesen felfutatták a nagyméretű panelek gyártását és elárasztották a piacot ezekkel a képernyőkkel, letörve a plazmagyártók árait és elolvasztva profitjukat. 2007-ben az áresés különösen súlyosan érintette a világ második és harmadik plazmapanel gyártóját, a koreai Samsung SDI-t és az LG Electronics-ot.

Most, hogy a síkpaneles TV-k iránti kereslet erősödik a gazdagabb és fejlődő országokban újra felívelni látszik a plazmák eladása. A siker egyik oka, hogy hiány van LCD panelből. Az LCD gyártók ugyanis visszafogták beruházásaikat, miután 2006-ban jelentős veszteségeket szenvedtek el a túlkínálat miatt, s ennek következtében most szűk az LCD képernyő kínálat. Az ugrásszerűen növekvő kereslet minden képernyőméretben tapasztalható, s a plazma jövedelmező piaci szegmensre lelt a fejlődő országok ellátásában, viszonylag kisméretű, de versenyképes áru TV-kkel. Az LG még tavaly egy 82 centis (32 inch) plazma TV-t is piacra dobott, ami jól fogyott különösen Kínában ahol az augusztusi Pekingi Olimpiai Játékok előtt sokan akarnak síkpaneles TV-t venni, de nem LCD-re vágynak. Nem véletlen, hogy a szokatlanul kis képméretű plazma TV-k 80-90%-át Kínában adják el. De jók a piaci kilátások Latin-Amerikában és Délkelet-Ázsiában is.

Persze a gyártók szeretnének profitot elérni a plazma technológiával, ami nem egyszerű, és 2009-ben újabb visszaeséssel nézhetnek szembe, mikor a nagy LCD előállítók új gyártósorai elkezdik a 127 centis (50 inch) panelek tömeggyártását, ami tovább erodálja majd az árakat. A plazma tehát már a nagyobb képméreteknél sem lehet majd az LCD-vel szembeni olcsóbb alternatíva, s ezért újra kell pozícionálni a technológiát. A plazmagyártók legkézenfekvőbb lehetősége a nyereséges termelésre, ha termékeikkel a szűkebb, de nagyobb árrést biztosító prémium piacot célozzák meg.

A Pioneer már ezt az utat követi, és világszerte elismerten legjobb képminőségű KURO plazma TV-ivel feladva a tömegpiacot a High-End termékek közé pozícionálta síkpaneles TV készülékeit és más termékeit is.

3,8m-es_Panasonic_plazma.jpg
Minél nagyobb persze egy képernyő, annál többe is kerül, s a Panasonic által a CES 2008-on bemutatott hatalmas, 3,8 méteres képátlójú plazmaképernyő is azt példázza, a technológia a csúcsokra tör.

Kapcsolódó linkek:

CES 2008: Pioneer KURO koncepciópanelek
CES 2008: új Panasonic plazma TV-k 30.000:1 kontrasztaránnyal
2007. legjobb LCD és plazma TV-i a HDTVTest olvasói szerint
Évi 10-16%-al csökken az LCD TV-k gyártási költsége 2010-ig
Panasonic: a világ legnagyobb síkpaneles TV-je immár 381 centis
Egy év alatt harmadával csökkent a plazma TV-k átlagára
A plazma panel kiszállítás új rekordot ért el az idei harmadik negyedévben
A plazma TV gyártás jelentős költségcsökkenése várható

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .