Egy év alatt harmadával csökkent a plazma TV-k átlagára

1. Oldal

A DisplaySearch legfrissebb jelentése szerint, 2007. harmadik negyedévében (Q3’07) a plazma TV-k kiszállítása az egy évvel ezelőttihez képest (É/É) 21%-al nőtt, de az átlagáruk 33%-al csökkent, így az árbevétel is esett.

A plazma TV kiszállítás Q3’07-ben az előző negyedévhez képest (Q/Q) 24%-al, É/É 21%-al 2,8 millió darabra nőtt, ami 5,5%-ot tesz ki a teljes TV piacból, vagyis bővült az előző év azonos időszakában (Q3’06) mért 5%-hoz képest. Japánban, Észak-Amerikában és Nyugat-Európában mindenhol 10% a plazma TV-k penetrációja Q3’07-ben, miközben más régiókban ugyanez a mutató legkevesebb 2%. A plazma TV-k eladása utáni árbevétel Q/Q 13% nőtt, de É/É 19%-al 3,8 milliárd dollárra (kb. 660 milliárd Ft) esett. A bevételi részesedés így a Q3’06-beli 20%-ról 14%-ra csökkent, s ez a jelentős árcsökkenés, valamint a 81 centis (32”) újra bevezetése miatti lassú átlagos képméret növekedés következménye. A plazma TV-k átlagára Q/Q 9%-al, É/É 33%-al 1373 dollárra (kb. 236.800 Ft) esett.

Az átlagos plazma TV-k képmérete a Q2’07-es 113,8 centiről (44,8”) 114 centire (44,9”) nőtt Q3’07-ben, a 127 centis (50″) és nagyobb készülékek mennyiségi részaránya 30%-ról 31%-ra, bevételi részesedésük 44%-ról 47%-ra emelkedésével. A 1080p készülékek Q/Q 101%-os darabszám növekedésével, részarányuk a teljes plazma TV mennyiségen belül 6%-ról 10%-ra, a bevételen belül 14%-ról 21%-ra bővült. Miközben a plazmák 36%-ról 34%-ra estek vissza a 102-112 centis (40-44″) síkpaneles TV-k piacán, a 1080p plazma TV-k ebben a méretkategóriában is növelték részesedésüket. A 127-137 centis (50-54″) képméretben továbbra is a plazmák dominálnak 70%-ról 67%-ra esett részarányukkal, de a 1080p modellek ebben a méretkategóriában még jelentős részesedést nyertek. A plazma TV-k továbbra is a hátulról vetítős TV-k (HVTV) piacára nyomulnak be, részesedésük a 140-150 centis (55-59″) kategóriában 18%-ról 34%-ra, a 152 cm (60”) és e felett 22%-ról 24%-ra emelkedett.

A régiók közül továbbra is Észak-Amerika a maga 32%-os részesedésével a plazma TV-k legnagyobb piaca, 25%-al Nyugat-Európa a második, és 14%-al Ázsia Csendes óceáni térsége a harmadik.

PlazmaTV_beveteli_reszesedes_Q307.jpg
A Panasonic maradt 33%-os bevételi részesedésével a piacvezető, ahogy a fenti táblázat mutatja, és tartja első helyét Japánban, Észak-Amerikában, Kelet-Európában és megelőzte a Hitachi-t Kínában. A Samsung eddigi legnagyobb, 21%-os piaci részesedését elérve a Panasonic elé került Nyugat-Európában. Az LG Electronics az Ázsia Csendes óceáni térségben, Latin-Amerikában és a Közel-Keleten valamint Afrikában az elsőszámú plazma TV gyártó. A Pioneer új, csúcsminőségű KURO plazma TV sorozatának elindításával az első öt márka közül a leggyorsabb növekedést produkálva, a Philips-et megelőzve az 5. helyre lépett.

Kapcsolódó linkek:

2007. harmadik negyedévében tovább gyorsult az LCD TV-k eladása
A plazma panel kiszállítás új rekordot ért el az idei harmadik negyedévben
A plazma TV gyártás jelentős költségcsökkenése várható
Rekord LCD TV paneltermelés, gyengélkedő plazma eladás
2007. első negyedévében csak az LCD TV-k hoztak több bevételt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .