2009-ben 146 millió LCD TV került piacra világszerte

1. Oldal

A DisplaySearch piackutató legfrissebb jelentése szerint 2009-ben a recesszió ellenére az előző évhez képest 2%-kal több, de átlagos áron 8 százalékkal olcsóbb TV-t szállítottak ki a gyártók, akiknek így 7%-kal estek bevételeik.
2008 végén a globális gazdasági visszaesés miatt nem tűntek rózsásnak a 2009-es TV világpiaci kilátások. A kereslet várható visszaesése halovány 2009-es évet valószínűsített. A kiszállítások azonban jóval fölülmúlták a várakozásokat, mivel a fogyasztók elkapkodták a leszállított árú termékeket. Világszerte összességében 2%-kal több, 211 millió TV került piacra, a síkpaneles TV-k mennyisége pedig még a 2008-as 34%-os növekedést is lepipálva 37%-kal bővült 2009-ben. A tavalyi utolsó negyedév (Q4’09) az előző év azonos időszakához képest (É/É) még jelentősebb, összességében 17%-os, az LCD TV-k pedig 50%-os darabszám emelkedést mutatott. Ez a legnagyobb LCD TV mennyiségi növekedés Q4’07 óta.

A síkpaneles TV-k kiszállítása a feltörekvő piacokon, mint Kína növekedett jelentősen (É/É több mint 100%), és ennek következménye, hogy az évi mennyiségből első ízben 75%-ot meghaladóan, az összes TV bevételből pedig több mint 90%-kal a részesedtek. A növekedés egyik legfontosabb összetevője az átlagos eladási árak gyorsuló csökkenése volt, amit az alkatrészek költségeinek csökkenése mellett a gyártók és kiskereskedők csökkenő árrése tett lehetővé. A fogyasztók nagyobb árérzékenységének eredményeként lassabban növekvő átlagos képméret miatt a mennyiséggel súlyozott globális átlag fogyasztói ár több mint 8%-kal csökkent, az LCD TV-k esetében pedig É/É 24%-kal zuhant, ami a legnagyobb amióta a DisplaySearch nyomon követi a TV piacot.

2009-ben az LCD TV-k esetén a 102 cm (40”) alatti képméretű készülékek eladása jobban növekedett a nagyobbaknál még olyan fejlett piacokon is, mint Észak-Amerika, és annak ellenére, hogy olyan korszerű új TV technológiák kerültek bevezetésre a nagyobb képernyőjű készülékeknél, mint a LED háttérvilágítás és az internetre csatlakozás.

TV-techn_stat_Q4_09.jpg
A DisplaySearch most már követi a piacra kerülő LCD TV-k háttérvilágításának típusát – LED él-megvilágítású és teljes mátrix elrendezésű felosztásban -, a képernyő méretet és felbontást, valamint a képfrissítés gyakoriságát. A számos kedvező tulajdonságot kínáló LED háttérvilágítás 2009-ben már sokkal megfizethetőbbé vált és 2010-ben várhatóan robbanásszerű növekedéssel ez tovább folytatódik. A Q4’09-ben piacra került LED háttérvilágítású LCD TV-k csak az összes készülék 4%-át tették ki, de a nagyobb képméretekben jóval elterjedtebbek, és a bevételek 11%-át adták.

Q4’09-ben a Samsung rekordnagyságú 23,6%-os globális TV bevételi részesedést ért el. Ez annak eredménye, hogy a cég világelső a készülékek darabszámát tekintve, és ugyanakkor a magasabb átlagárakat erősíti a nagyobb képernyőméretekből és a fejlett technológiákat – LED háttérvilágítást és a magas képfrissítést – alkalmazó modellválaszték. A Samsung több mint 3 éve folyamatosan vezet a mennyiséget valamint a bevételi részesedést tekintve, és a teljes 2009-es TV forgalomból 22,6%-kal részesedett.

Az LGE volt a 2. a bevételi listán és az öt vezető márka közül legerősebb éves növekedése demonstrálja a márka agresszív 2009-es piacszerző kampányát. Ennek eredménye, hogy teljes 2009-es bevételi részarányukat 2%-kal 13,2%-ra javították, ami minden más márkánál nagyobb növekedés.

Q4’09-ben a Sony volt a globális TV bevételi 3. 11,5%-kal, ami éles emelkedés az előző negyedévi 9,9%-os részesedéshez képest, és tipikus a cég számára, amelynek eladásai mindig erősek az ünnepek alatt. A remek utolsó negyedév ellenére a Sony teljes 2009-es TV bevételi részesedése 2008-hoz képest majd 2%-kal 11,5%-ra csökkent, ami a legalacsonyabb 2005. óta, amikor piacvezető volt.

TV-gyarto_stat_Q4_09.jpg
Kapcsolódó linkek:

A globális TV piac helyreállt 2009 harmadik negyedévében
A globális LCD TV piac erősebb a vártnál, de a bevétel gyenge
Bevételcsökkenés a TV világpiacon 2009 első negyedévében
Tovább csökkentek a plazmapanel kiszállítások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .