2022-ben a TCL már több TV-t adott el, mint az LG

Az Omdia piackutató cég szerint 2022-ben a TCL először szállított több készüléket az előző évhez képest értékben 13,2%-kal zsugorodó TV világpiacra, mint az árbevételt tekintve továbbra is második LG.


Tavaly áprilisában már valószínűsíthető volt, hogy a kínai TCL lesz a második legtöbb TV-t gyártó márka. Az Omdia piackutató cég legfrissebb adatai szerint 2022-ben a TCL nem egészen 30.000-el több készüléket szállított piacra, mint az LG, de a Samsung 17. éve őrzött piacvezető pozícióját egyelőre még nem veszélyezteti.

TCL vs LG

A Business Korea cikke enged betekintést az Omdia első öt tévégyártóra vonatkozó piaci adataiba. Eszerint a kiszállított készülékek számát tekintetében a Samsung az első 19,6%-os piaci részesedéssel, a második a TCL (11,7%), az LG a harmadik (11,69%), a Hisense a negyedik (10,5%), a Xiaomi pedig az ötödik (6,2%). Vagyis az első ötben már három kínai márka szerepel, melyek együttes piaci részesedése elérte a 28,4%-ot, a két koreai 31,29%-ával szemben. A Sony a 7. tévégyártó a TV-eladások alapján.

A TCL és az LG helycseréjének tendenciáját jól mutatja, hogy az már 2022. harmadik negyedévében elkezdődött. Ekkor a TCL piaci részesedése 12,6%-ra nőtt, először megelőzve az LG-t (11,5%). A 4. negyedévben is stabilan második a TCL (11,8%), a Hisense a harmadik (11,6%), az LG Electronics pedig csak a negyedik lett (11,0%).

A kínai tévémárkák, így a TCL gyors növekedése is összefügg a TV világpiac visszaesésével. A 2022-ben kiszállított 203,26 millió készülék 4,8%-kal kevesebb, mint az előző évi 213,54 millió.  Egy iparági bennfentes szerint: „Tavaly a csökkenő kereslet miatt estek vissza a TV kiszállítások. Az olyan nagy piacokon, mint Észak-Amerika az értékesítések estek, míg a tévéeladások elsősorban a feltörekvő piacokon, például Kínában, Dél-Amerikában és Afrikában nőttek.” Vagyis a feltörekvő piacokon jól fogyó alacsony és közepes árú TV-k húzták fel az alacsony árú kínai TV-k eladását.

A kínai tévégyártók amellett, hogy másutt is növelik piaci részesedésüket uralják hazai piacukat is, ahol a Hisense 21%-ot, a Xiaomi 20,3%-ot, a TCL 15,7%-ot szerzett. A Samsung és az LG Electronics viszont csak 1,1 és 0,3 százalékot jegyzett.

A Google TV platform számára is fontos siker, hogy az azt alkalmazó termékeket gyártók legnagyobbika éppen a TCL, szintén előkelő helyet foglal el ezen a listán a Hisense és ott van rajta a Xiaomi is. A Google TV platform elterjedésének folyamatos növekedését jelzi, hogy januárban már több mint 150 millió ilyen aktív eszköz működött, ami az egy évvel korábbinál 40 millióval több.

Az árbevételt tekintve viszont továbbra is a koreai gyártók állnak a TV világpiac élén. A Samsung Electronics (29,7%) és az LG Electronics (16,7%) együttes piaci részesedése meghaladta a 46%-ot. A harmadik helyen a TCL végzett (9,4%). Ennek nyilvánvaló oka, hogy a Samsung és az LG nagyobb arányban adnak el prémium OLED TV-ket és miniLED LCD TV-ket, mint a TCL.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .