8K TV: a bizonytalanság miatt is eshettek az eladások

Az LG szerint „valódi 8K” OLED TV-jük mellett a Samsung QLED 8K TV-k nem nyújtanak 8K képminőséget, és talán ezért is eshetett azok eladása az idei harmadik negyedévben.


A BusinessKorea cikke szerint néhány iparági megfigyelő várakozásaival szemben az LG és a Samsung 8K TV-k képminőségével kapcsolatos eltérő megítélés nemhogy használt, de éppenséggel ártott azok eladásának.

Az IHS Markit adatai szerint ugyanis 2019 harmadik negyedévében csak 16.300 8K TV-t adtak el világszerte az azt megelőző negyedév 32.500 készülékével szemben. A 2017-ben piacra szivárgó első 8K modellek után az idei első negyedévi 15.100-ról több mint megduplázódva 32.500-ra nőtt a második negyedévre az eladott 8K készülékek mennyisége. Így a harmadik negyedévi visszaesés csalódás és talán váratlan. Különösen azért, mert a júliustól szeptemberig tartó időszakban a globális tévéeladások az előző negyedévhez képest csaknem 15%-kal 47,7 millióról 54,8 millió készülékre nőttek. A visszaeső 8K tévéeladások csupán 0,05%-ot tettek ki a harmadik negyedévi növekedésből, és jól jelzik, hogy mennyire sebezhető a 8K piac ebben a korai szakaszban.

Az LG első 8K OLED TV-je forgalmazásának szeptemberi kezdetekor nyilvánosan is azzal támadta a Samsung QLED 8K TV-it, hogy azok nem teljesítenek bizonyos képminőségi standardokat. Ezt igazolandó az IFA 2019 kiállításon saját „Real 8K TV”, azaz „valódi 8K TV” OLED készüléke mellett a rivális Samsung (Q950R) QLED modelljét is bemutatta. Koreában pedig egy 8K tévétechnológiai bemutatót tartott.

A Samsung az LG támadására kezdetben nem reagált, de aztán beszállt a 8K képminőséggel kapcsolatos műszaki vitába. Nehéz megmondani, hogy valóban okozott-e mindez károkat a két márkának mivel csak a negyedik negyedév végével derülhet fény a konfrontációnak betudható esésre, amit valószínűleg enyhíthet az év végi ünnepi vásárlási szezon.

A két cégnek azonban fel kellene ismernie, hogy a 8K formátum körüli bizonytalanság elriasztja az átlagos vásárlókat, ami úgy tűnik észlelhető hatást gyakorol a jelenlegi alacsony eladási számokra.

A 8K tévéeladások azért sem növekednek gyorsabban, mert jelenleg csak néhány márka kínál ilyen TV-ket. A Samsung, az LG, a Sony, a Sharp, a Hisense és a TCL (utóbbi csak Kínában) csekély számú 8K modelljei között még nincs árverseny. Természetesen ott van a natív 8K műsorok hiánya is, és kérdéses, hogy az alacsonyabb felbontású tartalmak mégoly kifinomult 8K felskálázása elégséges-e a fogyasztók meggyőzéséhez.

A bizonytalanság következtében valószínűtlen, hogy teljesül az IHS Markit eddigi előrejelzése és gazdára talál az ebben szereplő 166.700 8K tévékészülék. Természetesen elképzelhető egy gyors növekedés a fekete pénteki és az ünnepi vásárlási szezon következtében.

A Samsung a világ első számú tévégyártójaként nyilván tovább fokozza erőfeszítéseit a 8K tévépiac bővítése érdekében és jövőre várhatóan több gyártó, köztük kínaiak visznek piacra 8K készülékeket, ezért azok eladása biztosan növekszik majd. Az IHS Markit aktuális előrejelzése szerint jövőre várhatóan az ideihez képest megnégyszereződik az eladásra kerülő 8K TV-k száma és eléri az évi 634 ezret, és töretlen növekedéssel 2023-ban már meghaladja a 3 milliót.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..