A CEDIA-n is zajlik a Blu-ray Disc és HD DVD táborok közötti csata

1. Oldal

A Denverben zajló CEDIA Expo-n is egymásra licitálva bizonygatják a riválisok (elsősorban a Toshiba és a Sony), hogy az általuk támogatott nagyfelbontású lemezformátum a nyerő.
A Toshiba azt hangsúlyozza, hogy saját és a Venturer első 200 dollár alatti HD DVD lejátszói verhetetlenek lesznek az idei negyedik vásárlási szempontból mindig erős negyedévben. A Toshiba harmadikgenerációs modelljei, a HD-A3 299USD (kb. 56.000 Ft), a HD-A30 399USD (kb. 75.000 Ft) és a HD-A35 499USD (kb. 93.000 Ft) rövidesen megjelennek az észak-amerikai üzletekben. (Az utóbbi két modell európai piacra szánt változatai a HD-EP30 és HD-EP35)

A Sony viszont az NPD Group legfrissebb piackutatására hivatkozva azt állítja, hogy a legutóbbi kilenc hétben a Blu-ray Disc asztali lejátszókból már elkezdtek mennyiségileg is többet eladni, mint az eddig a piacot domináló HD DVD készülékekből. A cég alelnöke Chris Fawcett szerint ez a változás jórészt a 499 dolláros (kb. 93.000 Ft) Sony BDP-S300-as alap Blu-ray Disc lejátszó piaci megjelenésével magyarázható (ez a modell Európában is kapható lesz).

A Toshiba azzal a statisztikával vágott vissza, ami szerint idén eddig, júliusig végéig lejátszóik piaci részesedése 55%, míg az összes Blu-ray asztali lejátszó 42%-ot tudhat magáénak és az egy LG kettős formátumú lejátszó 3%-al részesedik.

Jodi Sally a Toshiba marketing alelnöke úgy hiszi, a 200 dollár alatti kínai lejátszók áttörést hoznak majd a nagyfelbontás számára csakúgy, mint ahogy ez hozta el a szabvány felbontású DVD tömeges elterjedését is 2000. végén. Akkor kb. egy hónap alatt körülbelül egymillió kínai szabványfelbontású DVD lejátszót adtak el, idézte fel a múltat Kevin Collins a Microsoft HD DVD-t népszerűsítő arca.

hd_dvd_bluray_ellen.jpg
Ha azonban figyelembe vesszük a csak az USA-ban eladott 1,8 millió darab Blu-ray lejátszásra képes PlayStation 3-at, akkor a Blu-ray könnyedén múlja fölül a HD DVD hardverek elterjedtségét. Ugyancsak 2007. első felében 1,7 millió Blu-ray Disc-ek adtak el, kétszer annyit, mint HD DVD lemezt – emlegetik a Sony illetékesei.

Persze mindkét tábor igyekszik mindent megtenni azért, hogy még vonzóbbá tegyék formátumuk hardvereit. A Toshiba február végéig öt HD DVD lemezt ad ingyen minden lejátszóhoz, az új harmadikgenerációs készülékekhez pedig két sikerfilmet (a 300 és A Bourne-rejtély) csomagolnak. A Sony és a többi Blu-ray hardvergyártó számos új lejátszó készülékkel lép piacra még év végéig.

A Paramount és DreamWorks kizárólagos HD DVD támogatóvá átállása persze nem maradt visszhang nélkül a CEDIA-n sem. Chris Fawcett a Sony video marketingért felelős alelnöke a következőket mondta a sajtóértekezleten: „Még biztosabbak vagyunk (a Blu-ray dominanciáját illetően). Már nem az a kérdés, hogy a Blu-ray fogja megnyerni a formátumháborút, hanem az mikor.”

Craig Kornblau a Universal és a HD DVD Promotion Group elnöke a Toshiba rendezvényén viszont a következőket mondta: „Mondhat bárki, bármit lemezeladásról vagy, hogy hány játékkonzolt adott el, de az idő megmutatja majd a HD DVD erejét. Nézzék meg a HD DVD gazdasági helyzetét. Ez az oka, amiért teljes súlyunkkal mögé állunk.”

Kapcsolódó linkek:

IFA 2007 hírek: Blu-ray Disc lejátszók
IFA 2007 hírek: HD DVD lejátszók
Jön az első kedvezőárú kínai HD DVD lejátszó
Paramount/DreamWorks: a jövőben kizárólag HD DVD-n
Blu-ray Disc és HD DVD lemezeladások 2007 első félévében

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .