Stagnálni fog a TV világpiac 2014-ben is

1. Oldal

Az NPD DisplaySearch legfrissebb TV piaci előrejelzése szerint, idén több LCD TV kerül forgalomba, de egyre kevesebb plazma és képcsöves TV, a fejlett régiók TV kereslete stabilizálódik, de a fejlődő régióké sem erősödik jelentősen.
A 2011-es csúcs óta a globális TV piac folyamatosan esik, 2012-ben 6%-kal, 2013-ban 3%-kal. A LCD TV kiszállítások növekedése egyszámjegyűre zsugorodott 2011-ben, először esett vissza 2012-ben, és csak 2%-kal bővült 2013-ban, ami nem volt elég a csökkenő plazma és képcsöves TV kiszállítások ellensúlyozására. Mivel a piacra kerülő TV-k több mint 90%-a LCD, ez a technológia határozza meg az iparág jelenlegi növekedését.

TV-technologiak_2004-2017.jpg
Az NPD DisplaySearch legfrissebb TV piaci előrejelzése szerint, 2014-ben a TV szállítások világszerte kevesebb, mint 1%-kal nőnek, de csaknem 5%-kal emelkedik a kiszállításra kerülő LCD TV mennyiség. Az előrejelzés viszont idén 48%-kal kevesebb plazma TV és 50%-kal kevesebb képcsöves TV kiszállítást jósol, és a két technológia 2015 végéig el is tűnik, mivel a gyártók ezek termelését csökkentve az LCD-re összpontosítanak. Az OLED mint alternatív síkképernyős technológia várhatóan növekedni fog, de 2017-ig a kiszállítások várhatóan kevesebb, mint 1%-át teszik csak ki.

A TV kereslet a fejlett piacokon évi 75 millió készülék körül látszik stabilizálódni. A feltörekvő régiók növekedése a kínai támogatási programok lezárultával és a képcsöves készülékek iránti kereslet az LCD növekedésénél gyorsabb csökkenésével szintén megtorpanni látszik. A 2014-es labdarúgó VB és a 2016-os nyári olimpiai játékok valószínűleg élénkítő hatásúak lehetnek számos feltörekvő országban.

Az elmúlt 8 évben alaposan átalakult a piaci részesedés tekintetében első 5 TV gyártó listája. 2006-ban még 5. volt a holland Philips, ami azóta sem tudott visszakerülni az első 5-be. Nagy japán TV gyártók szorultak ki az első 5-ből, helyükre kínai TV márkák kerültek. Az LG végképp megelőzte a Sony-t, és próbál lépést tartani a jelentősen vezető Samsung-gal. Azt egyelőre még nem látni, hogy a 4K felbontás, az új OLED paneltechnológia és az internet alapú műsorterjesztésre való áttérés milyen hatással lesznek az eddig piaci trendekre, de valószínű, hogy ezekből is az eddigi piacvezetők profitálnak majd igazán.

Kapcsolódó linkek:

A 4K TV piacvezetője még a Sony, de jön föl a Samsung
Kínában növekszik leginkább a 4K TV piac 2014-ben
Tovább stagnált a TV eladás 2013 második negyedévében is
Kína húzta fel az LCD TV eladást 2013 első negyedében

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .