Kínában növekszik leginkább a 4K TV piac 2014-ben

1. Oldal

A DisplaySearch friss előrejelzése szerint 2014-ben Kínában több mint háromszor annyi 4K TV-t adnak majd el, mint a világ többi részén összesen, és a 2013-as csökkenés után csak 1%-kal, 229 millióra nő az összes kiszállított TV mennyisége.
2014-ben a 4K Ultra HD TV-ket várhatóan már nemcsak az újdonságok iránt leküzdhetetlen vágyat érző úgynevezett „early adopter-ek” vásárolják majd, hanem egyre több átlagfogyasztó is. Ez leginkább a Kínában gyorsan csökkenő áraknak lesz köszönhető.

A gyártók a 4K LCD TV panelek és készülékek iránti kereslet erős növekedésére számítanak 2014-ben. A panelgyártók közel 27 millió 4K TV panel gyártását tervezik idén, míg a TV márkáknak ennél valamivel visszafogottabbak a várakozásaik a piacot illetően. Jelentős viszont az eltérés a kínai és más régiók kilátásait tekintve.

Az NPD DisplaySearch friss előrejelzése szerint 2014-ben a 2013-as várhatóan összesen 1,9 millió után 12,7 millió 4K TV kerül kiszállításra világszerte. A kínai piac vette meg a 2013-as 4K TV-k 87%-át, és várhatóan 2014-ben is ide kerül e készülékek 78%-a. Mindennek oka a kínai belső piacon kialakult erős verseny és a nagyon alacsony árak. Kínában a 4K TV-k átlagára várhatóan 1.000 $ (kb.220.000 Ft) alá esik 2014-ben, míg az átlagára világszerte 1.100 $ (kb. 240.000 Ft), Észak-Amerikában közel 2.000 $ (kb. 440.000 Ft) marad.

TV-vilagpiac_technologiak_trend_2014_január.gif
A teljes TV kereslet várhatóan 3%-ot esett 2013-ban a 2012-es 6%-os zuhanás után. Sok régióban a 2010 – 2011-es felpörgött eladások miatt esett vissza az azt követő években a TV kereslet. 2014-ben összesen talán 1%-kal több, 229 millió készülék kerül kiszállításra, melynek 96%-a, azaz 220 millió LCD TV lesz. A plazma és képcsöves TV-k piaca gyorsan esik majd, és 2016-ra el is tűnhetnek ezek a TV-k a kínálatból. Az OLED TV technológia viszont még két-három évig várhatóan nem hoz jelentős növekedést, ezért átmenetileg a 4K Ultra HD kerül a piac figyelmének középpontjába.

Kapcsolódó linkek:

Tovább stagnált a TV eladás 2013 második negyedévében is
Kína húzta fel az LCD TV eladást 2013 első negyedében
Először 2012-ben csökkent a síkpaneles TV-k piaca
Visszaesés csökkenő japán és nyugat-európai TV kereslettel
A globális TV kereslet stagnálása várható 2013-ban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .