1. Oldal
Az iparági cégek által alapított, Los Angelesben székelő nonprofit Digital Entertainment Group (DEG), mely a DVD előnyeinek és más új digitális technológiák promóciójával foglalkozik, közzétette legfrissebb, a DVD elterjedésével kapcsolatos adatait.
A Consumer Electronics Associacion (CEA), a kiskereskedelmi forgalmazók és a gyártók adatai alapján, a DEG által összesített adatok szerint közel 13 millió DVD lejátszót értékesítettek az Egyesült Államokban 2004 első fél évében, mely 25%-al több az előző év hasonló időszakához képest. Ezzel az 1997-ben kezdődött DVD lejátszó eladás túllépte a 103 milliós darabszámot, minek révén már az USA 62 millió háztartásban van ilyen készülék (25 millióban több is).
Eközben az otthoni szórakoztató formátumok egyik legsikeresebbike a DVD lemezel. A növekvő vásárlási kedv következtében – melyet a sikerfilmek mellett a nem mozi kiadványok (zenei és TV műsorok) DVD-s kiadványainak növekvő példányszámú eladása jellemez – 649 millió DVD lemezt adtak el az első hat hónapban Észak-Amerikában. Ez a növekedési ütem lassulása ellenére még mindig 52%-al több 2003 azonos időszakához képest.
A formátum 1997-es piacra kerülése óta így már több mint hárommilliárd DVD lemez kelt el az amerikai kontinens északi felén. Vagyis nem egészen hét év alatt sikerült elérni ezt az eladási volument, amire még egyetlen házi szórakoztató médium esetében sem volt példa. Jelenleg 34.000 DVD lemez közül válogathatnak az amerikaiak, akik évente, háztartásonként átlagosan 16 lemezt vesznek.
A fenti adatokat látván nem csoda, hogy a jelenlegi DVD formátumban rejlő üzleti lehetőségeket még nem teljesen kiaknázottnak tekintő nagy amerikai filmstúdiók nem siettetik az új nagyfelbontású videó műsoros lemezformátum (Blu-ray Disc vagy HD-DVD>) mielőbbi piacra kerülését. Szerintük az új formátum bőven ráér 2006 végén vagy 2007 elején megjelenni.
Magyarországon eközben – a piac késleltetett reakciója következtében – mostanra ért be a DVD lemezek eladásának piaca a 2003-as amerikai szintre, ami azt jelenti, hogy 2004 első negyedévében csaknem 90%-al több, 520 ezer DVD-t adtak el, mint tavaly ugyanebben az időszakban (279 ezret). A hazai forgalmazók azonban – jó magyar szokás szerint – mégis sírnak és a piac hanyatlásáról beszélnek (Lásd „Több lemez, kevesebb pénz” Népszabadság 2004. július 16).
Eközben az otthoni szórakoztató formátumok egyik legsikeresebbike a DVD lemezel. A növekvő vásárlási kedv következtében – melyet a sikerfilmek mellett a nem mozi kiadványok (zenei és TV műsorok) DVD-s kiadványainak növekvő példányszámú eladása jellemez – 649 millió DVD lemezt adtak el az első hat hónapban Észak-Amerikában. Ez a növekedési ütem lassulása ellenére még mindig 52%-al több 2003 azonos időszakához képest.
A formátum 1997-es piacra kerülése óta így már több mint hárommilliárd DVD lemez kelt el az amerikai kontinens északi felén. Vagyis nem egészen hét év alatt sikerült elérni ezt az eladási volument, amire még egyetlen házi szórakoztató médium esetében sem volt példa. Jelenleg 34.000 DVD lemez közül válogathatnak az amerikaiak, akik évente, háztartásonként átlagosan 16 lemezt vesznek.
A fenti adatokat látván nem csoda, hogy a jelenlegi DVD formátumban rejlő üzleti lehetőségeket még nem teljesen kiaknázottnak tekintő nagy amerikai filmstúdiók nem siettetik az új nagyfelbontású videó műsoros lemezformátum (Blu-ray Disc vagy HD-DVD>) mielőbbi piacra kerülését. Szerintük az új formátum bőven ráér 2006 végén vagy 2007 elején megjelenni.
Magyarországon eközben – a piac késleltetett reakciója következtében – mostanra ért be a DVD lemezek eladásának piaca a 2003-as amerikai szintre, ami azt jelenti, hogy 2004 első negyedévében csaknem 90%-al több, 520 ezer DVD-t adtak el, mint tavaly ugyanebben az időszakban (279 ezret). A hazai forgalmazók azonban – jó magyar szokás szerint – mégis sírnak és a piac hanyatlásáról beszélnek (Lásd „Több lemez, kevesebb pénz” Népszabadság 2004. július 16).