A plazma panel kiszállítás új rekordot ért el az idei harmadik negyedévben

1. Oldal

A DisplaySearch piackutató jelentése szerint a plazmapanelek kiszállítása új erőre kapott 2007. harmadik negyedévében (Q3’07).
Miután a plazmapanelek kiszállítása 2007. első két negyedévében rendre csökkent az előző év hasonló időszakaihoz képest, Q3’07-ben újra jelentős erősödés volt tapasztalható. Éves összehasonlításban (É/É) 9%, az előző negyedévhez képest (Q/Q) 33% volt a bővülés és új rekordot ért el 3,1 millió darabbal. A csökkenő árak mellett a növekedésnek számos oka van.

A mindinkább elérhető 1080p felbontású plazmapanelek szállítása Q/Q 100%-al, É/É 1030%-al nőtt Q3’07-ben. Ebben a negyedévben a 1080p panelek részaránya már 11% volt a darabszámot, és 21% a bevételt tekintve. A 127 cm (50”) és e feletti panelméretek Q/Q 37%-os és É/É 45%-os növekedéssel szintén erősítették részesedésüket, mely 32% a darabszám, és 50% a bevétel terén. A költségek szempontjából versenyképesebbek lettek a 107 centis (42”) 720p készülékek az LCD-kkel szemben, mivel a plazmapanelek, az optikai szűrők és tápegységek ára most 20%-al LCD-k hasonló alkatrészeinek ára alatt van. A plazmapanelek kínálata bőséges volt az LCD-khez képest, főleg a 107 cm (42”) méretkategória alatt, s talán ennek is köszönhető, hogy az LG által bevezetett 80 centis (32”) PDP-k máris 5% piaci részesedést értek el.

A plazmagyártók az utolsó negyedévben (Q4’07) 4,5 millió panellel újabb rekordra számíthatnak, ami várhatóan a 80 centis (32”), a 94 centis (37”), a 107 centis (42”) 1080p és a 127 centis (50”) 1080p panelek Q/Q legalább 50%-os növekedésének lesz köszönhető.

A jelentős mennyiségi növekedés ellenére a bevételek É/É 31%-al estek, míg Q/Q 20%-al 1,4 milliárd dollárra (kb. 244 milliárd Ft) nőttek Q3’07-ben. Ennek oka, hogy a plazmapanelek átlagára folyamatosan és gyorsan, kétszámjegyű mértékben esik immár harmadik egymást követő negyedévben. Az utolsó negyedévben Q/Q 10%-al, É/É rekordmértékben, 37%-al 456 dollárra (kb. 79.600 Ft) esett a vegyesen számított plazmapanelek ára, amihez hozzájárul persze a 80 centis (32”) panelek megjelenése is.

A gyártókat tekintve továbbra is a Matsushita (Panasonic) vezet 33%-os részesedéssel, és legalább 1 millió kiszállított panellel. A Matsushita gyártja a 1080p panelek 77%-át, és minden 1080p méretben vezeti a rangsort. A Samsung SDI maradt a második, és legnagyobb a részesedése a 107 centis (42”) HD és 127 centis (50”) HD szegmensekben. A legnagyobb negyedéves mennyiségi növekedést elérve az LGE is őrzi harmadik helyét, a legtöbb 80 centis (32”), 107 centis (42”) ED és 152 cm (60”) feletti panelt gyártva. A Pioneer is növelte részesedését minőségi KURO paneljei piaci megjelenésével. Minden gyártó kétszámjegyű negyedéves növekedést könyvelhetett el a Hitachi kivételével, mely Q/Q 7%-ot bővült Q3’07-ben, és a legkisebb szerepet játssza a 1080p piacon kevesebb mint 1%-al részesedve abból. Éves összehasonlításban csak a Matsushita és a Samsung SDI növekedett az öt legjelentősebb gyártó közül, s ez főleg azzal magyarázható, hogy ezek a cégek több hangsúlyt fektettek a nagyobb képméretű és a 1080p panelekre, valamint a versenytársakénál gyorsabban növelték kapacitásaikat.

Plazma_stat_Q3_07.jpg
Kapcsolódó linkek:

A plazma TV gyártás jelentős költségcsökkenése várható
Rekord LCD TV paneltermelés, gyengélkedő plazma eladás
2007. első negyedévében csak az LCD TV-k hoztak több bevételt
2007. első negyedévében csökkent a plazmapanelek szállítása

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .