Rekord LCD TV paneltermelés, gyengélkedő plazma eladás

1. Oldal

A DisplaySearch piackutató jelentése szerint a plazma és LCD TV panelek eladási trendje ellentétes irányt mutat, és az idei második negyedévben (Q2’07) már kétszerannyi 102 centinél (40”) nagyobb LCD panelt szállítottak le, mint plazmát
A Q2’07-ben leszállított 19,6 millió LCD TV panel új rekord, és 37%-os negyedévi (Q/Q) és 65%-os évi (É/É) növekedést jelent. Ez az eredmény túlszárnyalta mind a gyártók, mind a DisplaySearch előrejelzéseit. A Q/Q 28%-al, É/É 39%-al 7,2 milliárd dollárra (kb. 1.300 milliárd Ft) bővült bevétel is rekordnak számít. Az átlagos eladási ár csak Q/Q 2-al, és É/É 16%-al csökkent 369 USD-re (kb. 68.000 Ft). Első ízben fordult elő, hogy kétszerannyi 102 centinél (40”) nagyobb LCD panelt szállítottak le, mint ugyanekkora képméretű plazma panelt, ahogy azt az alábbi grafikon is mutatja. Ezzel az LCD TV-k részaránya a 102 centinél (40”) nagyobb síkpaneles készülékek piacán a Q2’06-os 42%-ról, Q2’07-re 68%-ra emelkedett. Mindez az optimalizált 7. generációs és a nagyobb LCD gyártókapacitások mennyiségi felfutásának tulajdonítható, és annak, hogy jelentős a kereslet a 1080p TV-kre melyeknél az LCD-k uralják a piacot a plazmákkal szemben.

40inch_plus_LCD_PDP_panelmennyiseg.jpg
A teljes LCD TV panelszállításokon belül a 102 centinél (40”) nagyobb képméretűek aránya a Q1’07-es 22%-ról 23%-ra, a 1080p panelek részesedése 10%-ról 11%-ra nőtt Q2’07-re. A 114-119 centis (45-47”) méretkategória 5%-ról 4,7%-ra csökkent, mivel az árak továbbra is túl magasak a fogyasztók számára. Még mindig a 81 centis (32”) maradt a meghatározó LCD képernyőméret, 38%-al részesedve, mivel az ilyen panelek árának növekedésével az OEM és a márkás gyártók valószínűleg a szükségleteinknél többet vesznek belőlük. A gyártók közül a mennyiséget tekintve az LPL maradt az első, az AUO és a Samsung a további sorrend.

A plazmapanelek kiszállítása Q/Q nem változott és É/É 4%-al 2,3 millió darabra csökkent. Az idén eddig az 51%-os kapacitásbővülés ellenére a leszállított plazmapanelek mennyisége 3%-al csökkent. A gyártók 18%-os növekedésre és 2,7 millió panelre számítottak, tehát Q2’07 valóban csalódás volt számukra. A plazmapanelek árának gyors esésével a bevételek Q/Q 13%-al, É/É 37%-al 1,2 milliárd dollárra (kb. 220 milliárd Ft) csökkentek. Az átlagár is majdnem ugyanígy esett 507 USD-re (kb. 93.000 Ft) esett.

A PDP-k általános visszaesése ellenére növekedés volt a 127 cm (50”) feletti és gyors bővülés a 1080p paneleknél. A kiszállított PDP paneleken belül 8%-os Q/Q növekedéssel a 127 cm (50”) felettiek aránya a Q1’07-es 29%-ról 31%-ra emelkedett Q2’07-re, és ez Q3’07-re várhatóan eléri a 34%-ot, ahogy a PDP gyártók folytatják az átállást a nagyobb képméretekre. Drámai módón 545%-al 169 ezerre növekedett a 1080p panelek szállítása. A 1080p szállítások bővülése és a javuló ellátás az LCD-kkel szembeni versenypozíció javulását kell, hogy eredményezze.

PDP_panel_stat_Q207.jpg
A Panasonic márkanevéről ismert Matsushita maradt az elsőszámú plazmagyártó, nyomában az LG-t a 2. helyen megelőző Samsung SDI-vel, ahogy azt a fenti táblázat mutatja. A méretet tekintve a Matsushita vezet a 94 cm (37”), 107 cm (42”), 140-150 cm (55-59”) és a 152 cm (60”) feletti kategóriákban, míg a 127 cm (50”) képátlóban a Samsung SDI az első. A Matsushita termékválasztékában az előző negyedévi 2%-ról 17%-ra bővült a 1080p panelek aránya.

A jövőre tekintettel a PDP gyártók 30% feletti Q/Q növekedést várnak Q3’07-re, ami több mint 3 millió panelt jelentene. Annak érdekében, hogy ez bekövetkezzen várható, hogy a plazma TV márkák jelentős árváltozást hajtanak végre az elkövetkező 60 napon belül.

Kapcsolódó linkek:

Panasonic, Hitachi: megállapodás kölcsönös plazmapanel szállításról
2007. első negyedévében csak az LCD TV-k hoztak több bevételt
LG és Samsung: versenytársakból szövetségesek a japán és kínai riválisok ellen
2007. első negyedévében csökkent a plazmapanelek szállítása

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .