Erősödő 4K TV és lassuló LCD TV piac 2015 első negyedében

1. Oldal

A piackutató IHS friss jelentése szerint, a 4K TV kiszállítások közel 400%-kal nőttek, míg az LCD TV-k iránti kereslet lanyhul, és a növekedés az utóbbi másfélév legalacsonyabb szintjére esett.

Az IHS legfrissebb jelentése szerint, a 4K LCD TV kiszállítások éves összehasonlításban (É/É) közel 400%-kal nőttek világszerte, elérve a 4,7 millió darabot a idei első negyedévben (Q1’15). Volumen alig csökkent a szezonálisan erős Q4’14-hez képest. Különösen erős a kereslet Kínában a kínai újév ünnepek miatt. A többi TV piacon azonban a növekedés nem volt olyan erőteljes. Az összes kiszállított LCD, plazma, OLED és képcsöves TV azonban É/É 2%-kal esett, egyedül LCD TV-kből került több piacra közel 3%-kal. A visszaesés jórészt annak tudható be, hogy az egy évvel korábbihoz képest jelentősen csökkentek a kiszállított plazma és képcsöves készülékek.

Az IHS legújabb negyedéves TV piaci és előrejelző jelentése megállapítja, hogy az összességében lassuló növekedés nem érintette a 4K TV-k szegmensét, melyre továbbra is pozitívan hat felárak csökkenése, a bővülő választék és az egyre több elérhető tartalom. 4K TV kiszállítások Kínában É/É 244%-kal, több mint 2,6 millió darabot nőttek Q1’15-ben.

A Kínában kiszállított 4K TV-k teszik ki a globális kereslet több mint felét, ami új csúcsot jelent a világ legnagyobb 4K piacán. A növekedés motorja, hogy megjelentek a 102 és 127 cm (40 és 50 inch) közötti képméretű 4K TV-k, amelyek a közelmúltban váltak elérhetővé a gyártóktól, és a hasonló nem 4K TV-khez képesti kiskereskedelmi feláruk jóval 50% alatt van, ami a fogyasztókat készülékcserére bátorítja.

A világszerte kiszállított 4K TV-k méret szerint részaránya
A világszerte kiszállított 4K TV-k méret szerint részaránya


A 4K TV-k leginkább csak 102 cm (40 inch) feletti képernyőméretben kaphatóak és ott kelendőek, ahol a fogyasztók hajlandóak megfizetni azok felárát. Q1’15-ben az összes kiszállított TV 9%-a volt 4K TV, de ha megnézzük ezen belül a nagyobb képméretek részesedése sokkal nagyobb. A 4K TV-k több mint 31%-a 127 centis (50 inch) vagy nagyobb volt.

Árbevétel alapján a Samsung volt a vezető 4K TV márka Q1’15-ben, a világ 4K TV eladásaiból több mint 32%-al részesedve, ami egy kicsit kevesebb, mint az előző negyedévben volt. A kínai piac szezonális erősödése miatt a helyi márkák nagyobb részesedésre tettek szert a negyedév során, mivel viszonylag széles választékban kínálnak 4K TV-ket. Együttesen 16%-ot tett ki a kínai márkák kiszállításaiból a 4K TV Q1’15-ben. Összehasonlításképpen a Samsung által a negyedév során kiszállított TV-nek csak 11%-a volt 4K TV. Az LG Electronics volt a második legnagyobb 4K TV márka a negyedévben 15% bevételi részesedéssel, majd a sorban a Hisense, a Sony és a Skyworth következi.

Kapcsolódó linkek:

Az IHS a 4K képmegjelenítők piaci növekedéséről 2020-ig
Az Ultra HD TV elterjedtsége elérheti a 20%-ot 2015-ben
DisplaySearch: már csak 4K lehet egy csúcskategóriás TV

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .