Miért lassabb a vártnál a Blu-ray Disc és HD DVD eladás?

1. Oldal

Az NPD Group piackutató legfrissebb, amerikai HDTV tulajdonosok körében végzett kérdőíves felmérése rámutat a címben felmerülő kérdés néhány okára, és arra is, hogy az iparágnak többet kell tennie a vásárlók motiválására.
BD_HD-DVD_logo_200x170px.jpgAz NPD Group 2007. június 18. és július 18. között több mint 5.500 HDTV tulajdonost kérdezett meg, akik között 542 rendelkezett nagyfelbontású lejátszóval vagy ilyen lemezek lejátszásra alkalmas játékkonzollal. Azt vizsgálták, hogy milyen a magkérdezettek között milyen az egyes formátumok ismertsége, milyen berendezésekkel rendelkeznek, mik a HD lejátszókkal és tartalmakkal kapcsolatos vásárlási szándékok.

A HDTV tulajdonosok 52%-a tud arról, hogy léteznek nagyfelbontású DVD lejátszók, de csupán 11%-uk szándékozik ilyet vásárolni az elkövetkező hat hónapban. A HDTV-vel rendelkezők 63%-a számára tökéletesen megfelel a jelenleg használt megszokott DVD lejátszó, s így nem is kívánják leváltani azt, miközben 62%-uk arra vár, hogy a HD lejátszók ára csökkenjen.

A formátumháború szempontjából érdekes, hogy a fogyasztók körében a HD DVD formátum ismertebb mint a Blu-ray Disc. Míg a válaszadók 29%-a ismeri a HD DVD-t, addig a Blu-ray Disc-ről csak 20% hallott. Azok a fogyasztók, akik már Blu-ray Disc lejátszót vettek, a jelentés szerint ezt azért tették, mert hiszik ez jobb a HD DVD-nél. Azok viszont, akik HD DVD lejátszót vettek, a Blu-ray Disc lejátszóknál alacsonyabb ár miatt döntöttek így.

Az új formátumok ismertsége a marketingnek – különösen a televíziós reklámoknak – köszönhető. Azon fogyasztók közül, akik úgy nyilatkoztak ismerősek számukra a Blu-ray Disc lejátszók és lemezek 41% hirdetésekből és reklámokból szerzett tudomást ezek létezéséről. Ugyanez igaz a HD DVD-re is, ahol 42%-volt az arány. A fogyasztók közel 20%-a barátoktól vagy családtagoktól ismeri az új készülékeket és formátumokat.

A nagyfelbontás üzenetének kommunikálását nehezíti, hogy viszonylag csekély a két formátum elérhető tartalmi kínálata. Az NPD Group kutatása azt mutatja, hogy a HDTV tulajdonosok lemezvásárlásainak jelentős többsége (64%) még mindig szabványfelbontású DVD. A fogyasztók azonban elsődlegesen azért vásároltak hagyományos DVD-t, mert az adott film nem volt kapható nagyfelbontású lemezen.

Biztató lehet ugyanakkor az iparág számára, hogy a már meglévő Blu-ray Disc és HD DVD fogyasztók áttérnek a szabványfelbontásról. Az NPD Group szerint a korai vásárlók tervezik, hogy jelenlegi kollekciójuk közel negyedét (23%) lecserélik nagyfelbontású DVD formátumra (vagy HD DVD-re vagy Blu-ray Disc-re). Vagyis a Blu-ray Disc és a HD DVD eladások növekedésének meglennének a lehetőségei.

Kapcsolódó linkek:

A CEDIA-n is zajlik a Blu-ray Disc és HD DVD táborok közötti csata
IFA 2007 hírek: Blu-ray Disc lejátszók
IFA 2007 hírek: HD DVD lejátszók
Jön az első kedvezőárú kínai HD DVD lejátszó
Paramount/DreamWorks: a jövőben kizárólag HD DVD-n
Blu-ray Disc és HD DVD lemezeladások 2007 első félévében

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .