Netflix: 2019 utolsó negyedévében is folytatódott a növekedés

A Netflix 8,76 millióval bővítette előfizetői táborát 2019 utolsó negyedévében, amikor az Apple TV+ és a Disney+ streaming szolgáltatások elindultak. A Vaják (The Witcher) lesz a „legnagyobb első évados” sorozat.


A Netflix legfrissebb jelentése szerint 8,76 millió fizető előfizetővel bővült a Netflix előfizetőinek a száma 2019 negyedik negyedévében. 2018 azonos időszakában 8,84 millióval nőtt ez a szám, ami akkor rekord negyedik negyedévi növekedésnek számított. A Netflix 2019 végén összesen több mint 167 millió előfizetővel rendelkezett, és a cég előrejelzése szerint további 7 millióval bővül majd 2020 első negyedévében.

Sokan azt várták, hogy a Netflix kevesebb új a nézőt vonz majd az Apple és a Disney konkurens streaming szolgáltatásainak tavaly utolsó negyedévi elindulásával, és nem lesz képes a további dinamikus növekedésre. Az Apple TV+ 2019 novemberében indult több mint 100 országban egyidejűleg, a Disney+ pedig röviddel azután az USA-ban, Kanadában, Ausztráliában, Új-Zélandon, Hollandiában, és 2020 márciusától kezdve európai országok sorában lesz elérhető.

A Netflix eddig folyamatosan és erőteljesen növelte előfizetői táborát világszerte, bár az USA-ban és Kanadában kissé lassuló ütemben (2019 Q4-ban 0,55 millió, szemben 2018 Q4-beli 1,75 millióval). A cég szerint a tavalyi utolsó negyedévivel összevethető legutóbbi negyedévi globális 8,8 milliós növekedését a saját (original) műsortartalmak előállítása és a videó streaming világméretű elfogadása hajtja.

Mindezt a Netflix jelentős közönségszámok idézésével igyekszik alátámasztani. Az első 4 hétben a Hatan az alvilágból (6 Underground) akció-thrillert 83 millió háztartásban nézték meg, míg A korona (The Crown) harmadik évadát 21 millióan, a Klaus – A karácsony titkos története című animációs filmet pedig 40 millió háztartás látták. Várakozásuk szerint a You című sorozatot 54 millió háztartásban nézik meg az első 4 hét során.

A cég szerint a Vaják (The Witcher) is jó úton halad afelé, hogy a legnagyobb első évados TV sorozat legyen, miután annak decemberi indulását követően az első négy hétben 76 millió háztartás döntött úgy, hogy megnézi ezt az akciódús fantasyt Henry Cavil főszereplésével.

Ezekhez az óriási számokhoz azonban a Netflix meg kellett, hogy változtassa a nézettségi mérés módszertanát. Ahelyett, hogy a háztartás megnézné a film vagy egy epizódja legalább 70%-át, most már az is számít, ha csak 2 percnyit megnéznek belőle. A cég szerint ez hasonló ahhoz, ahogyan a BBC iPlayer és a YouTube számolja a nézéseket.

A Netflix tehát még mindig a világ legnagyobb videós streaming szolgáltatása és növekedése töretlen.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .