Netflix: jövőre várható a jelszómegosztás elleni fellépés

A Netflix tervei szerint valamikor 2023-ban felszámolja a jelszómegosztás lehetőségét esetleg bevezetve a jelenleg tesztelt extra díjas „otthon hozzáadását”.


A Netflix becslései szerint több mint 100 millió háztartás osztja meg a fiókját, azaz a szolgáltatásba belépéshez szükséges jelszavát. 2016-ban ez még nem jelentett gondot, de tavaly már a cég egy eszközzel igyekezett megfékezni azt a nem egy háztartásba tartozó felhasználók között. A Netflix jelenleg is különféle módszereket tesztel a gyakorlat visszaszorítására.

Netflix bevétel

A cég részvényeseknek szóló 2022-es második negyedévi levele szerint: „Még csak a kezdeti szakaszában vagyunk a munkának, amely a Netflixet élvező, de azért közvetlenül nem fizető 100 millió feletti háztartástól szerezne bevételt. Tudjuk, hogy ez változás jelent majd tagjaink számára. Ennek megfelelően Latin-Amerikában két eltérő megközelítést indítottunk, hogy többet tudjunk. Célunk, hogy találjunk egy könnyen használható, fizetett megosztási ajánlatot, amelyről úgy gondoljuk, hogy a tagjaink és vállalkozásunk számára is hasznos, és amelyet 2023-ban vezethetünk be.”

A Netflix Argentínában, a Dominikai Köztársaságban, Guatemalában, Hondurasban és Salvadorban jelenleg teszteli a jelszómegosztás helyébe lépő kezdeményezést, az „otthon hozzáadását”. Ez lényegében úgy működik, hogy egy előfizetői fiókhoz minimum egy, de a „Standard” és a „Prémium” díjcsomagokhoz kettő illetve három háztartást (otthont) lehet hozzárendelni. A Netflix fiók további háztartásokban való használatáért kb. 3 dollárnak (kb. 1.200 Ft) megfelelő extra havidíjat kell fizetni. Az úton levők persze továbbra is nézhetik a tartalmakat otthonuktól távol, de csak táblagépen, laptopon vagy mobiltelefonon. Ehhez az előfizetői fiók beállítóoldalán egy a felhasználási helyet menedzselő kezelőfelület tartozik, amin az „otthonok” bármikor eltávolíthatóak, módosíthatóak.

A Netflix 2022 második negyedévében 970.000 előfizetőt veszített, és a cég növekedési lehetőségként a jelszómegosztás elleni fellépés mellett a hirdetésekkel támogatott olcsóbb díjcsomagban látja, aminek bevezetésében globális hirdetési technológiai és értékesítési partnere a Microsoft lesz.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .