Netflix: nem gond a jelszómegosztás, mert jól megy a bolt

1. Oldal

A Netflix tudja, de nem zavarja, hogy sok ügyféle osztja meg jelszavát, ami családon belül megengedett, de barátok között nem. Az online videotéka előfizetőinek száma csak az elmúlt negyedévben 3,57 millióval bővült és elérte a közel 87 milliót.


A Netflix jelszómegosztással kapcsolatos megengedő álláspontjáról a CNBC számol be, mely a cég vezérigazgatója, Reed Hastings szavait idézi a cég negyedéves eredménybe-számoló webcast közleményéből:

Netflix_Reed Hastings.jpg
„Ami a jelszómegosztást illeti, nincs tervbe véve semmilyen változás. A jelszómegosztással meg kell tanulni együtt élni, mert olyan sok a jogos jelszómegosztása, mint a megosztás a házastársaddal, a gyerekekkel …., így nincs világos határvonal, és elvagyunk azzal, ahogy van.”

A Netflix jelenlegi három előfizetői kategóriájából a legolcsóbb amúgy is egyidejűleg csak egy standard (azaz nem HD) felbontású film bitfolyamára korlátozódik, míg a drágább második már 2 egyidejű HD minőségű streamet, a harmadik legdrágább pedig 4 egyidejű 4K Ultra HD film bitfolyamot tesz elérhetővé.

Ami ellen viszont igyekszik mindent megtenni a Netflix az a regionális vagy földrajzi blokkolás feltörése, és harcuk úgy tűnik nem is eredménytelen.

A szeptember végével lezárult elmúlt negyedév a várakozásokhoz képest is rendkívül sikeres volt. A Netflix felhasználóinak száma az Egyesült Államokban 370 ezerrel, míg a többi országban 3,2 millióval nőtt a negyedév során, vagyis globálisan 3,57 millió új felhasználóra tett szert a vállalat, pedig korábban csak 2,4 milliós növekedést prognosztizáltak. Így az online videotékaszolgáltatásnak már több mint 86,7 millió felhasználója van, ami több mint 25 százalékos növekedést jelentett év/év alapon. A cég bevétele 36 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben az előző év azonos időszakához képest, s így elérte a 2,29 milliárd dollárt (kb. 640 milliárd Ft), és ennek 40 %-át már külföldön realizálták.

A növekedés a Netflix szerint továbbra is az olyan saját sorozatoknak köszönhető, mint a Stranger Things és a második évadába lépett Narcos. Ezért a cég még több további tartalom előállítására ad megbízást. Jövőre várhatóan több mint 1.000 órányi exkluzív tartalmat tesznek közzé, az idei 600 órával szemben.

A Netflix várakozásai szerint a negyedik negyedévben újabb 5,2 millióval bővül az ügyfélkörük.

Kapcsolódó linkek:

Netflix: több mint 150 órányi HDR és Dolby Vision tartalom idén
Netflix: már elérhetőek a HDR10 és Dolby Vision filmek (Frissítve)
Magasabb követelmények a Netflix ajánlott TV-kre
Bővül a Netflix és az Amazon Prime 4K tartalomkínálata 2016-ban
Netflix: már Magyarországról is elérhető az online videotéka
Jövőre már világviszonylatban csökken a hagyományos tévézés
A Netflix vezére szerint 2030-ra vége a TV műsorterjesztésnek

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .