Panasonic: Fire TV a jövőben egyre több készülékben

Összefog a Panasonic és az Amazon, hogy az utóbbi Fire TV operációs rendszerét és a japán márka egyedi technológiáit alkalmazó új termékeket vezessenek be.


Várható volt már, hogy a valaha a Mozilla által kidolgozott Forefox OS alapú és egy ideje már a Panasonic által fejlesztett csak saját prémium okos TV-in használt My Home Screen platform további finomítgatásának előbb-utóbb vége lesz. A többi platformtól mind a funkciók, mind az alkalmazások tekintetében elmaradt My Home Screen mellett a Panasonic 3 éve kínál már Android TV-ket, melyek helyébe tavaly már a Google TV-k léptek, sőt megjelent az első Panasonic MX800 4K LED LCD TV is Fire TV platformmal.

Panasonic Z95A Fire TV-vel

Az új Panasonic Z95A és Z93A csúcs OLED TV-k már Fire TV platformot kínálnak, amin keresztül a felhasználók hozzáférhetnek többé-kevésbé az összes globálisan jelentős streamingszolgáltatás applikációjához, valamint számos regionális és helyi alkalmazáshoz. Ugyanakkor a Panasonic TV-ken egy teljesen új felhasználói felületű Fire TV kerül bevezetésre.

Az Amazon és a Panasonic megállapodása szerint a két cég együttműködése „az optimális kiváló minőségű kép- és hangminőség biztosítására összpontosít, amely a család minden egyes tagjának nézési környezetéhez igazodik, stresszmentes és zökkenőmentes élményt biztosítva, illeszkedve a változatos életstílusokhoz és a gazdag tartalomválasztékhoz. Következésképpen ezek a TV-k javítják majd a tartalom megtalálásának és élvezetének módját, személyre szabott kezdőképernyőt kínálva, amely egyesíti a streamingszolgáltatásokat, az alkalmazásokat, az élő csatornákat és a személyre szabott ajánlásokat.”

Panasonic Fire TV profilok

A Panasonic a kép- és hangtechnológiában, a kommunikációs és digitális technológiában továbbá az eszközintegrációhoz szükséges szoftverfejlesztésben szerzett szakértelmét a Fire TV felhasználói élmény-fejlesztési és tartalmi erősségeivel tervezi egyesíteni. „Ezzel a szinergiával igyekeznek megteremteni, hogy a nézők az életstílusuknak és nézési környezetüknek megfelelő tartalommal magával ragadó vizuális élményként találkozzanak, optimális kép- és hangminőséggel, valamint zavartalan kapcsolattal az otthoni, a mobiltérbeli, a kompatibilis IoT és a rögzítő eszközök között. Az együttműködés célja az otthoni televíziók termékerősségének és élményértékének növelése, a több képernyős korszaknak megfelelően.”

Az együttműködéssel a Panasonic olyan új termékeket vezet be, amelyek operációs rendszere a Fire TV, és olyan egyedülálló technológiákat tartalmaznak, mint a tartalomhoz igazodó képminőség jobb kezelhetőséggel és eszközintegrációval együtt. A jövőben a cég bővíteni tervezi a beépített Fire TV-vel rendelkező modellek választékát.

A Fire TV része az Alexa hangutasítások támogatása, amihez a felhasználók kapnak egy okos otthoni vezérlőtáblát az otthoni eszközök vezérléséhez és felügyeletéhez. A Panasonic egy távoltéri mikrofont épít a távirányítójába, hogy Alexa szabadkézzel legyen használható.

Panasonic Fire TV Ambient Experience

A Panasonic TV-k megkapják a Fire TV egyik legújabb Fire TV Ambient Experience elnevezésű funkcióját. Erről a Panasonic bejelentése azt írja: „Amikor a Z95A és Z93A modellek nem a tartalom nézésére szolgálnak, dinamikus képernyőkké alakulnak át. A Fire TV Ambient Experience gyönyörű, mindig intelligens kijelzővé alakítja otthona legnagyobb képernyőjét. Így a TV otthoni galériává alakítható, személyes fényképeket jeleníthet meg, és egy pillantással áttekinthető információkat, például naptárat és emlékeztetőket mutat meg az egyénileg alakítható Alexa widgetek révén.”

Azt egyelőre nem tudni, hogy a Panasonic nyújt-e további támogatást a korábbi tévéin futó My Home Screen platformjához, és ha igen, meddig? Kérdés az is, hogy kínál-e a Panasonic a továbbiakban is készülékeket Google TV platformmal, ahogy az elmúlt néhány évben tette?

Nem mellékes, hogy a Panasonic TV vásárlóinak a jövőben meg kell szokniuk az egyre több hirdetést a Fire TV felületén, amit az Amazon felügyel – feltehetően megosztva a hirdetési bevételeket a tévégyártókkal. Más okos TV platformok, mint a Google TV, az LG webOS és a Samsung Tizen is egyre inkább a hirdetések köré épülnek, hogy állandó bevételt generáljanak a platformot kezelő számára.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .