Philips: fontos kérdés a TV divízió csökkenő nyereségessége

1. Oldal

A Philips 2010-es utolsó negyedéves pénzügyi eredményeire vonatkozó jelentése „fontos kérdésként” emeli ki a TV divízió csökkenő profitját.
A Philips elnök-vezérigazgatója Gerard Kleisterlee szerint leginkább „a gyenge televíziós piac, a fejlett piacokon tapasztalható negatív fogyasztói hangulat és a kereskedelemben lévő készletek kezelése eredményeként különösen lassú december” sújtották a TV üzletet.

Philips_32_40_46PFL9705H.jpg
A cég „Consumer Lifestyle” azaz életstílus termékeket, köztük szórakoztatóelektronikai és kisháztartási készülékeket kínáló divíziójának eladásai 11 százalékkal 2,7 milliárd euróra (kb. 742 milliárd Ft) csökkentek. Ezen belül a tévékészülékek eladása és az ebből származó üzleti eredmény feltehetően még nagyobb visszaesést mutat, bár erre vonatkozó adatok nem ismertek.

Bár a cég közép-európai központjának tekinthető Philips Magyarország Kft. múlt őszi szokásos sajtótájékoztatóján Benedikt Laux igazgató még határozottan állította, hogy a Philips továbbra is ott akar lenni a tévéüzletben, az hogy a tevékenység nyereségességét „fontos kérdésként” említi a legutóbbi pénzügyi jelentés, figyelmeztető jel lehet. Amennyiben a cég ugyanis mégis felhagyna a tévégyártással, akkor az jelentősen befolyásolhatja a Philips székesfehérvári gyárának sorsát is, jelenleg ugyanis itt szerelik össze ezeket a készülékeket.

Amúgy a holland elektronikai óriás összességében sokkal jobb – 2009. utolsó negyedévéhez képest a múltév azonos időszakban – 79 százalékos profitnövekedésről számolt be.

Kapcsolódó linkek:

Philips: iPhone, iPad és iPod Touch TV távkezelő alkalmazás
Philips: leáll a Pronto távirányítók gyártása
Philips: új Cinema 21:9 LCD TV már 3D kivitelben
Philips: rövidesen kaphatóak a 3D-ready LCD TV-k

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .