Philips: kivonulás az LCD panelgyártásból

1. Oldal

A Philips azt tervezi, hogy eladja az LG Electronics-al közös LG-Philips LCD gyártó vállalkozásban meglévő részesedését, ugyanakkor kiszállította egymilliomodik Ambilight TV készüléket.
Gerard Kleisterlee a Philips elnök-vezérigazgatója jelentette be: „Eladjuk az LG Electronics és a Philips közös vállalatban, az LG-Philips meglévő részesedésünket. Ez az első hivatalos megnyilatkozás a Philips részéről a közös LCD üzlet részvényeinek eladásáról. November 26-án kérdezték a cég vezetőjét a kérdés kapcsán, és erre reagálva mondta a következőket: „Az LCD panelek ára túl változékony, a rajtuk realizálható profit bizonytalan. Piaci szempontoknak megfelelően tervezzük a részvények értékesítését. A lehető legjobb utat fogjuk választani a részvényesek profitjának maximalizálása érdekében.”

Erőteljesen cáfolta azokat a Koreában terjedő spekulációkat, hogy a Philips LCD-vel kapcsolatos üzletet kötne a japán Toshiba-val. És nem volt hajlandó beszélni a részvények eladásnak menetrendjéről sem.

Elemzők szerint a Philips nem talált olyan cégett, mely a teljes üzletrészt megvásárolta volna.

Kleisterlee azt is elmondta: „A nagyképernyős TV-k gyártásához felhasznált képernyőpanelek beszerzését diverzifikálni fogják. Tajvani és japán cégek lesznek a beszállítóink”. A jelenlegi szerződések szerint az LG-Philips LCD kibocsátásának 25%-át a Philips használja fel. Ha a Philips más csatornákból is szerez be paneleket, az valószínűleg negatívan érinti majd a közös LCD üzletet is.

06-0810-248C.jpg
A fentiekkel szinte egyidejűleg a cég azt is bejelentette, hogy lekerült az egymilliomodik Ambilight TV a gyártósorról. Ezek a készülékek egy a képtartalommal harmonizáló hangulatvilágítási fénykeretbe foglalják a képernyőt, ezzel javítva a kép minőségérzetét, és nézésük kevésbé fárasztja a szemet. Az egymillió készülék azt jelzi, hogy van kereslet az ilyen prémium kategóriába sorolható, a piacon lévő többi készüléktől különböző, azoknál többet nyújtó modellekre. A Philips az idei harmadik negyedévben, mennyiségi tekintetben a harmadik helyen állt az USA LCD TV piacán.

Kapcsolódó linkek:

Változik a Philips, de továbbra is erős marad a szórakoztatóelektronikában
A Philips két EISA díjat nyert idén Flat televízióival

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .