Sony: eladó a TV és a mobil üzletág?

1. Oldal

Miután évek óta sikertelenül próbálja üzletileg eredményessé tenni a Sonyt, a céget közel három éve vezető Hirai Kazuo és helyettesei már nyitottak a veszteséges TV és mobiltelefon üzleti tevékenység eladására vagy vegyesvállalatba szervezésére.


Hirai Kazuo vezetése alatt immár hatodszor csökkenti eredmény-előrejelzését a Sony, ami 230 milliárd jen (kb. 546 milliárd Ft) nettó veszteséget prognosztizál főleg az okostelefon üzletág negatív eredményei miatt a márciusban záruló üzleti évre, és először függeszti fel az osztalékfizetést.

Sony_KD-65S9005.jpg
A Reuters a Sony vezetésének elképzeléseit ismerő vállalati tisztviselők elmondására hivatkozva közli, hogy a cég menedzsmentje már ott tart, hogy felismerte „nincs örökké tartó üzlet” és „minden szegmensnek meg kell értenie, hogy a Sony kiszállhat üzletekből”.

Nincs egy éve, hogy a Sony eladta Vaio PC üzletágát és leválasztotta televíziós tevékenységét újabb 5.000 munkahelyet számolva fel a 10.000-es leépítésen felül, miután Hirai átvette a vezetést.

Hiába sikeresek ugyanis a kamerákba épített Sony képszenzorok és hiába adtak el 18,5 millió PlayStation 4 játékkonzolt megelőzve a versenytárs Microsoft Xbox One-t és a Nintendo WiiU-t. Ezek nem tudták kiegyenlíteni a TV és az okostelefon üzletágak veszteségeit.

Az új üzleti év közeledtével készülő tervben Hirai kénytelen dönteni a pénzügyileg gyenge tevékenységek sorsáról, amelyek már amúgy is komoly költségcsökkentésen estek át. A hónap eleji Las Vegas-i CES 2015 kiállításon riporterek kis csoportjának a cég vezetője eddigi reformjait csak részben nyilvánította sikeresnek, és azt mondta: „A szórakoztatással és finanszírozással együtt általában az elektronika továbbra is fontos üzlet. De ezen belül vannak tevékenységek, amelyeket óvatosnak kell végezni, és ezek a TV vagy a mobil lehetnek például.”

A hangsúlyt a TV gyártásról a jobb növekedési kilátásokkal kecsegtető elektronikai üzletágakra és a nagyobb árrést biztosító háztartási gépekre sikeresen áthelyező Panasonic vezérigazgatója Kazuhiro Tsuga talán nem véletlenül mondta miután meglátogatta a versenytárs kiállítási standját: „Manapság TV-t gyártani bárki tud”.

Kapcsolódó linkek:

Sony: új 4K Ultra HD BRAVIA LCD TV-k Android TV-vel
Sony: átalakul a TV üzletág, arccal a 4K Ultra HD TV-k felé
Sony: új stratégia a cég összefogásával és tízezres leépítéssel

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .