Sony: átalakul a TV üzletág, arccal a 4K Ultra HD TV-k felé

1. Oldal

A Sony versenytársaihoz hasonlóan keményen próbálja TV üzletágát nyereségessé tenni, ennek érdekében leválasztja és külön leányvállaltba szervezi ki azt, a továbbiakban pedig a magasabb kategóriájú 4K Ultra HD készülékek gyártására koncentrál.
A Sony tegnap nyilvánosság elé tárta terveit, miként kívánja megreformálni PC és TV üzletágait. Az utóbbit a feltörekvő piaci lassulás és az árfolyam-ingadozások miatt szándékaik ellenére még nem sikerült nyereségessé tenni a márciusban záruló 2013-as pénzügyi évben. Eszerint 2014 júliusától a TV részleget leválasztják a cég többi üzletágától, és a Sony 100%-os tulajdonában álló leányvállalatként működik tovább. Ezzel együtt a cég a magasabb kategóriájú és nagyobb haszonnal kecsegtető 4K Ultra HD TV készülékek előállítására összpontosít majd, mint amilyeneket 2014 tavaszától kínál majd.

Sony_X950B_4K_Ultra_HD.jpg
A kiadott közlemény szerint: „Először is a Sony termékösszetételét eltolja és a 2014-es pénzügyi évben a felsőkategóriás modellekből származó eladások részarányának növelésére koncentrál. Sony megszilárdítani tervezi a cég vezető pozícióját a 4K piacon termékválasztéka megerősítésével, miközben 2K modelljeit széles színskálával és képjavító technológiákkal támogatja. A feltörekvő piacokon a Sony célja a piacbővítés, a sajátos helyi igényeknek megfelelő modellek fejlesztésével és piacra vitelével.”

Ugyanakkor a jövőben a mobilkészülékekre (okostelefonokra, táblagépekre), kamerákra, TV-kre és játékokra koncentráló Sony Vaio márkanéven futó PC üzletágát a Japan Industrial Partners (JIP) vesz meg.

A Sony először 2011 novemberében mutatott be a TV üzletág jövedelmezőségét javító tervet. A 2012 márciusával záródó pénzügyi év 147,5 milliárd jen (kb. 330 milliárd Ft) veszteségét 2013 márciusára sikerült is 69,6 milliárd jenre (kb. 156 milliárd Ft) csökkenteni, de az idén márciusban záródó időszakra is és várhatóan mintegy 25 milliárd jen (kb. 56 milliárd Ft) lesz a TV divízió mínusza.

A Sony vezérigazgatója Hirai Kazuo szerint a cég TV üzletágára nem vár ugyanaz a sors, mint a PC részlegre. Azt mondja: „Kezdjük látni a fordulathoz vezető utat TV üzletágunkban. A TV továbbra is fontos kategória a Sony számára.”

Összességében a Sony a 2014. március 31-el záruló pénzügyi évre 110 milliárd jen (kb. 246 milliárd Ft) nettó veszteséget prognosztizál a korábbi 30 milliárd jenes (kb. 67 milliárd Ft) profit-előrejelzéssel szemben.

A Sony a felsőkategóriás TV modellekre történt átállás következtében 2013-ban Japánban a 4K készülékek piacának 75 százalékát szerezte meg, és azt állítja, hogy első volt a 4K TV-k eladását tekintve az Egyesült Államokban.

Kapcsolódó linkek:

Sony: íme, a 2014-es tavaszi BRAVIA LCD TV kínálat
Sony: csökken az X9 4K Ultra HD TV-k ára
Sony: ősszel indul a Video Unlimited 4K tartalomszolgáltatás
Sony: ismertek a BRAVIA X9 4K Ultra HD TV-k európai árai
Továbbra is komoly pénzügyi bajban a japán TV gyártók
Sony: új stratégia a cég összefogásával és tízezres leépítéssel

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .