TCL: jövőre piacon lehet az első QD-OLED TV

A TCL európai termékfejlesztési igazgatója szerint a kínai cég jövőre tervezi bemutatni első QD-OLED TV-jét az IFA 2021-en.


A TCL QD-OLED TV-vel kapcsolatos terveiről a TCL európai termékfejlesztési igazgatója, Marek Maciejewski nyilatkozott egy a Display Daily által vele készített interjújában. Eszerint: „A TCL az IFA 2021-en kiállíthat egy tintasugaras nyomtatással (inkjet printing – IJP) készített kvantumpont (QD-OLED) TV-t, és prototípusok már most elérhetőek.”

A nyilatkozat alapján úgy tűnik, a japán JOLED és a kínai TCL panelgyártó partnere a CSoT nagyméretű TV-s OLED panelek közös fejlesztéséről nyáron bejelentett partnersége hamarabb hozhat eredményt, mint azt sokan először gondolták. A Japan Display, a Sony és a Panasonic közös vállalkozása a JOLED lesz „a TCL egyik panelszállítója”. Ez a megfogalmazás viszont arra utal, hogy más gyártó is részt vehet a TCL tervei megvalósításában.

Eddig a legtöbb hír a Samsung Display QD-OLED panelgyártásnak előrehaladásáról szólt. Akár a Samsung Display is szállíthat panelt a TCL számára, legalábbis a legutolsó hír szerint, ami arról szólt, hogy a cég elkezdi a tömeggyártást, függetlenül attól, hogy mik a Samsung Electronics QD-OLED TV-vel kapcsolatos tervei, és prototípus QD-OLED TV-ket szállított állítólag a Sony és a Panasonic TV divíziójának is.

A riportban szó esik a TCL „dual cell” – másként kétrétegű – LCD TV-kre vonatkozó terveiről is. Ezekkel az egymás mögött elhelyezett LCD panelekkel javítható a fekete szint és ezáltal a képminőséget, de jelentősen több lesz az ilyen képernyő energiafogyasztása. A cikk szerint: „Megkérdeztem, hogy a TCL törekszik-e a dual cell (fejlesztésére). Maciejewski azt mondta, hogy a TCL ezt belül megvitatta, és úgy döntött, hogy az energiafogyasztás túl magas az európai piac számára.”

Hogy a TCL valóban bemutatja-e QD-OLED TV-jét 2021 szeptemberében Berlinben, az persze még sok mindentől függ, de az elkövetkező 12 hónap elegendő lehet a terv megvalósítására, és főleg a fogyasztók várakozásainak felcsigázására az új displaytechnológia iránt. Mindez persze lépéskényszerbe hozza a TV piac többi szereplőjét is.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .