Panasonic, Hitachi: megállapodás kölcsönös plazmapanel szállításról

1. Oldal

A Panasonic márkanévről ismert Matsushita Electric és a Hitachi plazmapanelek kölcsönös szállítására vonatkozó megállapodása a költségcsökkentés és a hatékonyságnövelés célját szolgálja.

Hitachi_Panasonic.JPGAz új megállapodás túlmutat a 2005-ben megkötött egyezségen, mely még a kutatás, a tervezés, a gyártás és a szellemi tulajdonjogok területein való „együttes előremenetel” megközelítését rögzítette.

Mindkét cég reméli, hogy a plazma TV piac kínál még növekedési lehetőséget a világpiacon bekövetkezett áresés ellenére. A megállapodás értelmében a Panasonic a jelenleg legnagyobb méretű 262 centis (103 inch) plazmapaneleket fog szállítani a Hitachi számára még ebben az évben. Cserébe a Hitachi 216 centis (85 inch) PDP panelekkel látja el a Panasonic-ot a 2008-as gazdasági évben.

Mindkét cég arra számít, hogy egy-egy modellre koncentrálva jól jöhet ki az igazán nagyképernyős televíziók piacának növekedéséből, miközben tartani tudják a költségeket és képesek javítani a hatékonyságon. A két cég abban is megállapodtak, hogy megosztják fejlesztési kapacitásaikat.

A megállapodásnak az ad különös aktualitást, hogy az NPD Group piackutató cég adatai szerint az USA piacán 2007. februárjában – 2006. hasonló hónapjához képest – annak ellenére 16% volt az árbevétel-csökkenés, hogy 30%-al több készüléket adtak el. Ross Rubin az NPD Group iparági elemzési igazgatója szerint: „Az LCD TV-kkel szemben a plazma TV-k nem képesek kiegyenlíteni az alacsonyabb átlagárakat a nagyobb képméretekben elérhető nagy mennyiségekkel. Miközben ezek az alacsonyabb árak szélesebb vásárlói bázis elérését teszik lehetővé a plazmagyártók számára eltérő képernyő technológiájukkal, ez még mindig nem elég a bevételek folyamatos növeléséhez.”

Hogy a plazmagyártók egy része komoly gondokkal küzd, azt jól jelzi, hogy az LG nemrégiben jelentette be, 2007. első negyedévében elszenvedett jelentős veszteségei csökkentése érdekében négy plazmapanel gyártósorából egyet bezár. A japán Funai Electric pedig teljesen kiszáll a plazmapiacról a zuhanó árak miatt.

Kapcsolódó linkek:

2007. első negyedévében csak az LCD TV-k hoztak több bevételt
LG és Samsung: versenytársakból szövetségesek a japán és kínai riválisok ellen
2007. első negyedévében csökkent a plazmapanelek szállítása

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .