2006. utolsó negyedéve az LCD TV-k tömeges elterjedését hozta

1. Oldal

A DisplaySearch legfrissebb jelentése szerint 2006. negyedik negyedévében (Q4’06) a világon már több 102-112 centis (40”-44”) LCD TV-t adtak el, mint ugyanilyen képméretű plazma TV-t, és a Sony vezeti bevételi rangsort.
Az LCD TV volt az egyetlen technológia, mely az előző év azonos időszakához viszonyítva (É/É) bevételi többletet ért el Q4’06-ban. Ez 72%-volt, miközben az É/É mennyiségi növekedés 117%-ot ért el, amit az átlagos eladási ár (ÁEÁ) 21%-os csökkenése kísért. A kiszállított LCD TV-k rekord 18,6 milliós mennyiséget ért el, és ez a teljes Q4’06-os TV piac majdnem harmadát (32%) tette ki.

2006-ban 119%-kal több, összesen 46,4 millió LCD TV került forgalomba, és ez a 2005-ös 11%-os piaci részesedés 24%-ra növekedését eredményezte. A tavalyi teljes év TV piaci bevételekeinek 49%-ával már az LCD áll az élen (2005-ben még csak 32% volt a bevételi részesedése).

Az LCD TV-k Q3’06-hoz képest jelentősen erősítették piaci részesedésüket számos vonatkozásban. Első ízben Q4’06-ban az Európában eladott TV-k több mint fele már LCD TV volt, és Észak-Amerikában is megelőzték a képcsöves TV-ket. Az európaiak kedvelik leginkább az LCD TV-ket, itt 39% volt a piaci részarányuk.

A képméretet tekintve Q4’06-ban, első ízben az LCD TV-k megelőzték a plazma TV-ket a 102-112 cm (40”-44”) képátló tartományban (előbbi részesedése 52%, utóbbié 45%), és e így van Kínában, Európában, Japánban és Észak-Amerikában is. A nagyobb, 76 centi (30”) feletti képméretben 61% a részesedésük Q4’06-ban (ez még csak 43% volt Q4’05-ben). A 102 cm (40”) felett 17%-ot ért el, ami drámai növekedés a Q4’05-beli 6%-hoz képest.

A 1080p-s LCD TV-k részaránya a Q3’06-os 4%-ról 7%-ra bővült, 9%-os részesedést érve el Észak-Amerikában és 15%-ot Japánban, ahol a fogyasztók a leginkább keresik ezeket a készülékeket. Q4’06-ban a 1080p-s felbontású LCD TV-k már megelőzték a 720p-seket a 117-119 centis (46”-47”) méretkategóriában, és 30%-os bevételi részesedést értek el a 102-112 centis (40”-44”) képméretben.

LCD_TV_Q4’06.JPG
A márkák közül a nagy képméretekben és 1080p-s felbontásban erős Sony visszanyerte a bevételi elsőséget Q4’06-ban, 17,4%-kal megelőzve a 15%-os Samsung-ot. A Sony növelte bevételi előnyét a Samsung-al szemben a 102-112 centis (40”-44”) képméretben, amihez hozzájárul több mint 50%-os részesedése a 1080p-s 102-107 centis (40”-42”) készülékek körében. Míg a Samsung visszaesett a 2. helyre az LCD TV-k bevételi rangsorában, a Sharp, a Philips és az LG maradtak a 3.-5. helyeken, bár a Philips némileg növelte részesedését.

2006. LCD TV bevételeiből a Sony 16%-kal, a Samsung 15%-kal, a Sharp 11,5%-kal részesedett. Ez az év volt az első, amikor nem a Sharp vezette a bevételi rangsort. A Q4’06-ban leszállított mennyiségeket tekintve a Samsung maradt az első 14% részesedéssel, őket követi a Philips 13%-kal, majd a Sony 12%-kal, és a Sharp 10%-kal valamint az LG 7%-kal. Az egész évet tekintve a Samsung az első 13,4%-kal, a Philips a második 13%-kal, majd következik a Sony 11,6%-kal, a Sharp 11,3%-kal és az LG 7%-kal.

Kapcsolódó linkek:

99%-kal nőtt az LCD TV-k világpiaca 2006. harmadik negyedévében
2006. harmadik negyedévében a plazma TV-k harmadát a Panasonic szállította
135%-kal nőtt az LCD TV-k világpiaca 2006. második negyedévében
95%-kal nőtt a plazma TV-k világpiaca 2006. második negyedévében
Még a Sony vezet a bevételt tekintve, de a legtöbb LCD TV-t a Philips adta el
Az LCD TV-k eladása terén robbantott a Sony

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .