A Sharp visszaszerzi márkanevét az európai és amerikai TV üzlethez

1. Oldal

A Hon Hai (Foxconn) irányítása alatt álló Sharp új LCD gyártóüzemet épít Kínában, visszavásárolta lengyelországi összeszerelő üzemét valamint márkaneve jogait Európában és ugyanerre készül Amerikában is, hogy újra ott legyen a globális TV piacon.


Miután a Hon Hai (Foxconn) megvásárolta a Sharp ellenőrző többségét, a cég korábbi stratégiáját megváltoztatva a növekedés érdekében igyekszik visszaépíteni a márka globális TV üzletágát.

Sharp képernyőfal.jpg
A Sharp és a Hon Hai vegyesvállalata, a Sakai Display Products Corp. 61 milliárd jüan (kb. 2.600 milliárd Ft.) beruházással új LCD gyárat épít a kínai Kanton (Kuangcsou) város technológiai parkjában. A 10,5. generációs gyártóüzem építése valószínűleg március körül indul, a termelés pedig 2019-ben. A nagyobb üveghordozóból készülő panelekkel a Sharp újra meghatározó szerepet tölthet be a Samsung és az LG mellett az LCD világpiacon, amit korábban a befektetések hiányában és a Japánban magas költségek miatt vesztett el.

Az NHK által vezetett 8K UHDTV (Super-Hivision) műsorsugárzási program részeként még 2011-ben a Sharp mutatta be az első 8K LCD képernyőt és 2015-ben már meg is lehetett vásárolni a márka első ilyen készülékeit. A Sakai új gyártóüzeme ilyen 8K felbontású és nagyobb paneleket is jobb hatékonysággal gyárthat, így azokkal a Sharp visszatérhet a TV világpiac élvonalba.

A Sharp még karácsony előtt jelentette be, hogy visszavette lengyel összeszerelő üzemét és a márka névhasználati jogát 10 milliárd jenért (kb. 25 milliárd Ft.) 56,7%-os részesedést szerezve a Universal Media Corp. Slovakia szórakoztatóelektronikai gyártó cégben, amelynek még 2014-ben adta el ezeket. Az üzlet 2017. február 10-én kerül véglegesítésre.

A Sharp vissza kívánja szerezni TV üzletét Amerikában is, ahonnan 2015-ben vonult ki. A márka névhasználati jogát és mexikói összeszerelő üzemét azóta a Hisense birtokolja, mely egy éve a CES2016 kiállításon be is mutatta Sharp márkájú TV-it, jelezve, hogy komoly szándékai vannak az amerikai piacon.

Kapcsolódó linkek:

A Sharp újra megjelenik, mint TV márka Európában
Japánban elindult a kísérleti 8K műsorsugárzás
A Foxconn felvásárolta a Sharpot
A Sharp kilép az amerikai TV piacról, helyét a Hisense veszi át
A Sharp kivonul Európából, márkaneve egy szlovák cégé

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .