A Sharp kilép az amerikai TV piacról, helyét a Hisense veszi át

1. Oldal

A Sharp Európa után Amerikában is eladja TV üzletágát, amit évek óta képtelen nyereségessé tenni, de a márkanevet tovább használhatja a világ TV piacán egyre nagyobb teret hódító vevő, a kínai Hisense.


Az LCD TV-k egyik valaha legjelentősebb gyártója, a japán Sharp évek óta pénzügyi nehézségekkel küzd, miután mindinkább lemaradt a TV piaci versenyben dél-koreai konkurensei mögött. Tavaly már kénytelen volt kivonulni Európából és a cég pénteki bejelentése szerint kilép az amerikai TV üzletből is, hogy megoldja pénzügyi gondjait.

A Sharp a legutóbbi negyedévben (április- június) a vártnál is rosszabb, 28,8 milliárd jen (kb. 65,5 milliárd Ft) működési veszteségről számolt be, és májusban három éven belül már másodszor jelentős, 1,9 milliárd dolláros (kb. 530 milliárd Ft) banki segítségre szorult.

SHARP_Hisense.jpg
A Sharp ezek után úgy döntött, hogy eladja Mexikóban lévő TV gyárát és márkanevének használati jogát. A vevő a kínai Hisense Group 23,7 millió dollárt (kb. 6,6 milliárd Ft) fizet mindezért.

A TV üzletág eladását bejelentő közlemény szerint: „A Sharp nem volt képes teljes mértékben alkalmazkodni az erősödő piaci versenyhez, ami lényegesen alacsonyabb nyereséghez vezetett az előző pénzügyi év előzetes előrejelzéséhez képest, és a cég nehézségekkel küzd a szerény nyereség miatt.”

A telefonokat, táblagépeket és LCD TV-ket előállító más márkáknak LCD paneleket gyártó és értékesítő Sharp korábbi ellenállását feladva most már azt is fontolgatja, hogy LCD üzletágát érintő további stratégiai üzleteket köt más cégekkel.

A Sharp nemrég dobta piacra Észak-Amerikában új Android alapú TV-it, de egyelőre nem tudni, hogy a Hisense hogyan viszi tovább a márkát.

A Hisense, amely nagyon hasonló módon lett a német Loewe partnere, és paneleket szállít például a Philips TV-ket gyártó TP Vision számára is, már a világ negyedik legnagyobb TV gyártója, Kínában pedig piacvezető. A cég ugyanakkor a világ jelenlegi harmadik legnagyobb 4K UHD TV gyártója és nem titkolt célja, hogy Kínán kívül is meghatározó szereplője legyen a TV piacnak. Az 1969-ben alakult Hisense mára több milliárd dolláros globális konglomerátummá nőtt, aminek világszerte több mint 75.000 alkalmazottja van, termékeit több mint 130 országban értékesíti, árbevétele tavaly 16 milliárd dollár (kb. 4.480 milliárd Ft) volt. A világszerte 17 gyártóüzemmel és hét K + F központtal rendelkező Hisense éves árbevétele több mint 5 százalékát költi kutatás- fejlesztésre.

Kapcsolódó linkek:

A Panasonic is kivonul egyes TV piacokról?
A Toshiba hivatalosan is felhagy a TV üzlettel Észak-Amerikában
Sony: eladó a TV és a mobil üzletág?
A Sharp kivonul Európából, márkaneve egy szlovák cégé
Loewe: a Hisense a kínai partner

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .