DEG: 3,9%-kal estek a házi szórakoztatás bevételei az USA-ban

1. Oldal

A Digital Entertainment Group (DEG) sajtóközleménye szerint az idei első félévben a Blu-ray, a kölcsönzés és az elektronikus terjesztés bevételeinek növekedése sem tudta teljesen kiegyenlíteni a DVD eladások mély visszaesését az USA-ban.
DEG_logo.jpg
A DEG iparági szövetség a tagjaitól (tartalomszolgáltatóktól, gyártóktól) és a kiskereskedelmi forgalmazóktól származó adatok összegzése alapján, az idei első félévben az előző év azonos időszakához képest 3,9%-kal kevesebb, 9,73 milliárd dollár (kb. 1.890 milliárd Ft) volt az otthoni szórakoztatásból származó bevétel az Egyesült Államokban. Ebből a tavalyihoz képest 13,5%-kal kevesebbet, 5,4 milliárd dollárt tettek ki a DVD és Blu-ray eladások, 3,4 milliárd dollár volt a 8,3%-kal növekvő DVD és Blu-ray kölcsönzés, és 968 millió dollár volt a 21%-kal bővülő, a kábeles és műholdas „videó rendelésre” (video-on-demand) szolgáltatást is tartalmazó digitális eladás és kölcsönzés.

Az első félévben tehát az új DVD és Blu-ray film megjelenések eladása jelentősen visszaesett, a DVD kölcsönző automaták száma viszont ugrásszerűen nőtt. Mindebből egyértelműen látszik, hogy a fogyasztókat a viszonylag drága lemezvásárlással szemben mind több tényező ösztönzi a kölcsönzésre és a digitális műsortartalmakhoz való legkülönbözőbb hozzáférési módok használatára.

A stúdiók DVD eladásainak drámai visszaesése – bár erről a DEG nem tett közzé adatokat, de az nagyjából 17%-ot zuhanva kicsit kevesebb, mint 5 milliárd dollárt (kb. 973 milliárd Ft) tett ki – jóval nagyobb bevételkiesést eredményezett volna a 91%-kal 407 millió dollárra (kb. 79,2 milliárd Ft) növekvő Blu-ray eladások nélkül. A kölcsönzésre elköltött összegek 8,3%-os növekedésében is jelentős szerepet játszott a Blu-ray lemezkölcsönzés bevételeinek 62%-os erősödése.

Az előző év első feléhez képest idén 79%-kal több, 20 millió Blu-ray Disc műsoros lemez került kiszállításra a kiskereskedelembe. Ugyancsak 2009 első felében a Blu-ray Disc hardverek eladása meghaladta a kétmillió egységet, ami majdnem 25%-os növekedés a múltév azonos időszakához viszonyítva. Ezzel a Blu-ray eszközök teljes száma az Egyesült Államokban megközelíti a 11 millió egységet. Ez a szám már tartalmazza mind a PlayStation 3 játékkonzolokat, mind az asztali lejátszókat és Blu-ray lejátszós házi-mozi rendszereket. A Blu-ray hardverek közül számos készülék már más digitális médiák lejátszását is támogatja, és közel 75%-uk BD-Live kompatibilis. A Blu-ray lejátszásra alkalmas PC-k eladása is szépen növekszik.

A házi szórakoztatás bevételi visszaesése persze akár nagyobb is lehetne, ha azt vesszük, hogy az USA gazdasága az előző évhez viszonyítva 2%-ot esett, a kiskereskedelmi eladások májusban 10%-kal voltak alatta a tavalyihoz képest, a munkanélküliség 2007 óta megduplázódott (9,5%-ra), és a vásárlói bizalmi index 15 éves mélyponton van.

Ráadásul 2009 második negyedévében a fogyasztók vásárlói kedve már jelentős javulást mutatott az első negyedévhez képest, amikor is a visszaesés még majdnem 5,6% volt.

Kapcsolódó linkek:

A Blu-ray nem képes pótolni a DVD eladások visszaesését
Csak pénzük 3 százalékát költik az amerikaiak filmletöltésre
Egyre ismertebb az amerikai fogyasztók körében a Blu-ray
Növekvő érdeklődés a web-TV-s szolgáltatások iránt
Tavaly 5,5%-kal kevesebbet költöttek otthoni videózásra az USA-ban
Aggódás és bizakodás a Blu-ray jövője kapcsán

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .