Disney+: 4K HDR filmekkel novemberben indul a streaming szolgáltatás

Az USA-ban novemberben, majd nem sokra rá Nyugat-Európában és Ázsia egy részén indul a Disney+ 7 $ (kb. 2.000 Ft) havidíjért Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, és National Geographic filmekkel.


A The Walt Disney Company (Disney) bejelentette új streaming szolgáltatását, ami november 12-én indul az USA-ban. Az „Inverstor Day” elnevezésű rendezvény prezentációjából az is kiderül, hogy a hirdetésektől mentes Disney+ előfizetési díja az USA-ban havi 6,99 $ (kb. 2.000 Ft) vagy évi 69,99 $ (kb. 20.000 Ft) lesz, 2019 negyedik negyedévében és 2020 első negyedévében Nyugat-Európában és Ázsia egy részén is elérhető lesz, majd 2020 végétől Kelet-Európában és Latin-Amerikában is. A cég két éven belül a világ legtöbb részén elérhetővé szeretné tenni szolgáltatását, és a 2024-es pénzügyi év végére 60-90 millió előfizetőre számít, akiknek kétharmada USA-n kívüli. Hogy mibe kerül majd máshol a Disney+, azt még nem tudni.

Bob Iger, a Disney elnök-vezérigazgatója szerint: „Cégünk számára a Disney+ merész lépést jelent egy izgalmas új korszakban, egy olyanban, melyben a fogyasztók közvetlen kapcsolatba kerülnek a The Walt Disney Company nevével fémjelzett hihetetlen kreatív tartalommal. Biztosak vagyunk benne, hogy páratlan mesemondásunk, a szeretett márkák, az ikonikus franchise-ok és a legmodernebb technológiák együtt kiemelkedővé teszik a Disney+-t a piacon, és jelentős értéket képviselnek a fogyasztóknak és a részvényeseknek egyaránt.”

A Disney+ okostévéken, streaming médiaeszközökön, játékkonzolokon és PC-n futó internetböngészőkből éppúgy elérhető lesz, mint mobilkészülékeken. Már készül az alkalmazás a Sony PlayStation 4 és a Roku eszközeihez, de okkal feltételezhető, hogy az Apple TV, a Chromecast, az Amazon Fire TV, az Xbox One, sőt még a Nintendo Switch sem maradnak majd ki a használható készülékek közül.

A szolgáltatás akár 4K HDR képminőséggel is kínálja a filmeket és TV-sorozatokat, melyek akár le is tölthetőek, ha valaki offline akarja megnézni azokat.

Az írás végén megnézhető videó a Disney+ majdani felhasználói felületét mutatja be, melyen a tartalmak szekciókra osztva jelennek meg. A felhasználók profilokat hozhatnak létre és személyre szabott tartalmi ajánlásokat kaphatnak.

A Disney+ minden generációnak nyújt majd tartalmakat a Disney ikonikus szórakoztató márkái, a Disney, a Pixar, a Marvel, a Star Wars és a National Geographic alkotásait kínálva. Ezek között már az első évben lesz több mint 25 eredeti sorozat és 10 eredeti film és dokumentumfilm, melyek kifejezetten a szolgáltatás számára készítenek. A bejelentés ezeket is részletezi.

A 21st Century Fox felvásárlásával a Disney+ kínálatában ott lesznek a nagynevű stúdió tartalmai is, köztük a Simpson család (The Simpsons) 30 évada, és nagysikerű filmek, köztük olyanok mint A muzsika hangja (The Sound of Music).

Az indulás évében a Disney+ tehát 7.500 sorozat epizódot, 500 mozifilmet (ebből 100 az utóbbi években jelent meg), több mint 25 eredeti TV-sorozatot és 10 eredeti filmet kínál majd.

Az elkövetkező években persze tovább nő majd a tartalomkínálat, ahogy a cég növeli majd befektetéseit a streaming szolgáltatásba. A 2020-as pénzügyi évben várhatóan 1 milliárd dollárt (kb. 285 milliárd Ft) költenek majd exkluzív tartalmak előállítására, ami 2024-ig évi 2,5 milliárd dollárra (kb. 712 milliárd Ft) növekszik majd. Ezen felül van, amit a Disney továbbra is egyéb TV-s tartalmak és mozifilmek gyártásába fektet, melyek aztán a streaming szolgáltatáson is megjelennek. A Disney és a Fox mozifilmek a dolgok mai rendje szerint a moziban debütálnak, és csak később kerülnek fel kizárólag a Disney+-ra.

Várhatóan valamikor a jövőben a Disney valószínűleg elkezdi együtt kínálni a Disney+ mellet érdekeltségébe tartozó Hulu és ESPN+ tartalomszolgáltatásokat. A cég korábban bejelentette, hogy világszerte elérhetővé tenné a Hulu-t, de nem tudni, hogy ezt pontosan mikorra tervezi. A Hulu a jövőben talán olyan tartalmakat nyújtana, ami nem tartozik a családbarát Disney+ kínálatába.

A Disney+ olyan streaming szolgáltatásokkal verseng majd, mint az Amazon Video és a Netflix, valamint az idén induló Apple TV+ és WarnerMedia. A világ vezető streaming szolgáltatását kiépítő Netflix 2018 végén már a több mint 139 millió előfizetővel rendelkezett világszerte. A Disney reméli, hogy az új szolgáltatása az elkövetkező években világszerte több millió nézőt érhet majd el nagyon erős tartalomkínálatával és vonzó árával.

Aki szeretne értesülni a szolgáltatással kapcsolatos fejleményekről, az a DisneyPlus.com weboldalon regisztrálhat.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .