Inkább kisebb, de OLED, mint nagyobb LCD TV-t vennénk

1. Oldal

Piackutatók szerint a prémium TV piac fordulóponthoz ért, a fogyasztók már nem egyszerűen vesznek egy a korábbinál nagyobb TV-t, és ez a nagy TV a jövőben úgy néz ki, inkább többe fog kerülni, mint kevesebbe.


Paul Gray az IHS Technology fogyasztói készülékek kutatócsoportjának vezető elemzője egy nemrégiben tartott konferencián számolt be arról, hogy számos tényező változik a TV kiskereskedelemben, a fogyasztási szokásoktól a gyártásig.

„Az iparág hihetetlen LCD panelhiánnyal küzd pillanatnyilag, ami mélyen érinti az üzletágat,” jelentette ki az elemző. Ennek oka a képméret. „A TV-k átlagosan több mint egy hüvelykkel (2,54 cm) nőnek évente. Ez érinti a termelési kapacitást és az üzletág gazdaságosságát.” A TV-k egyre nagyobbak és fényesebbek, de a kiskereskedelmi árak csökkennek. A panelárak viszont az iparág számára egyre növekszenek. „Ez az áremelkedés át fog terelődni a fogyasztókra, és ez egy hihetetlen kihívást jelent majd a kiskereskedelem számára.”

A gyártás, a logisztika és a mérnöki fejlesztés átgondolására is szükség van a képernyőmérete növekedésével. „Ha elérjük a 65 inch-et (164 cm), valamit tenni kell a képernyő merevségérért, további fémmunkára van szükség, ami nehezebbé teszi, ami azt jelenti, hogy nagyobb, több polisztirol csomagolást tartalmazó dobozba kell tenni azt. Exponenciális a változás az üzletben, mikor 65 inch fölötti (a készülék).”

OLED TV vagy QLED TV.jpg
A vásárlási szokások azonban, úgy tűnik változnak. „A TV piac prémium részében az OLED TV-k árai nagyjából azonosak, mint a tíz hüvelykkel nagyobb LCD TV-ké,” állítja Gray. „De 65 hüvelykes OLED-ből többet szállítanak, mint a 75 hüvelykes LCD-ből, akkor is, ha az áraik azonosak. Történik valami érdekes. A fogyasztók inkább az OLED-et választják, mint a nagyobb LCD TV-t. Egészen mostanáig az egyre nagyobb TV képernyőméret hajtotta a piacot.”

A tartalomfogyasztási minták is megváltoztatják az üzleti szempontokat, jegyezte meg Gray. „A fizetős TV szolgáltatók az UHD-t magasabb szintű szolgáltatásként adják el, a Netflix és az Amazon azonban szolgáltatásaik minőségét megerősítő üzeneteként használja az UHD-t, nem külön termékként értékesítik. Csak része a minőség/érték ajánlatnak. Az UHD (tartalmak) fogyasztását inkább a drámasorozatok viszik mint a filmek.”

Kérdés az is, hogy áttevődhet a nézési idő a közeljövőben a nagyképernyős TV-ről mobilra? Gray szerint az LG új Dolby Vision támogatású G6 telefonja „igazán lenyűgöző vizuális élményt” kínál. Az 5G mobilinternet szolgáltatás bevezetése pedig valószínűleg felgyorsítja a mobil TV használatot. Gray szerint: „A legérdekesebb dolog az 5G kapcsán a késleltetés és az alacsony fogyasztás, nem sebesség. Mindkettő nagyon fontos a streaming TV piacon.”

Kapcsolódó linkek:

LCD paneleket vesz a Samsung az ősi rivális LG Display-től
Töretlen a streaming tartalomszolgáltatások térnyerése
A Sharp visszaszerzi márkanevét az európai és amerikai TV üzlethez
Panasonic: szeptembertől leáll a TV panelgyártás
A TV világpiacot 10 éve a Samsung uralja, de jönnek a kínaiak

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .