LCD TV: cégek sora kezdi leépíteni a panelgyártást

A Samsung Display után jövőre az LG Display felére csökkenti az LCD TV panelgyártást, a Panasonic pedig teljesen leáll a folyadékkristályos panelek előállításával 2021-ig.


Az államilag támogatott finanszírozásnak és az olcsó munkaerőnek köszönhetően a kínai displaygyártók kiszorítják a korábban meghatározó cégeket az LCD piacról, ami túlkínálattól és csökkenő áraktól szenved.

Októberében a Samsung Display jelentős beruházást jelentett be, melynek célja a panelgyártás átállítása a kifutóban lévő LCD-technológiáról az új generációs displaytechnológiára, nevezetesen a még fejlesztendő QD-OLED panelek előállítására.

Az LG Display is nyomás alatt áll miután a cég az LCD piaci veszteségek miatt pénzügyi nehézségekkel küzd. Szeptemberben új ember, Jeong Ho-young került a cég vezérigazgatói székébe, akitől azt várják, hogy elindítsa a szerkezetátalakítást a vesztéses LCD üzletágban, és képes növeli az OLED képernyőpanelek jövedelmezőségét (5 napja az LG Electronics élén is új vezérigazgató áll, Kwon Bong-seok, aki Brian Kwon néven is ismert és korábban a mobil és TV üzletág vezetője volt).

A koreai THE ELEC hírportál számol be arról, hogy az LG Display az LCD árak csökkenése miatt a felére tervezi csökkenteni az LCD TV panelgyártást 2020-ban. Ugyanakkor a cég felgyorsítja az OLED panelgyártásra való átállást. A cikk az LG Display pénzügyi igazgatóját idézi, aki azt mondta: „Csökkenteni tervezzük a P7, P8 LCD TV gyárakat, hogy jobban koncentráljunk erősségeinkre és ésszerűsítsük, amit szükséges.”

Évekig az LG Display volt a legnagyobb LCD TV panelgyártó, de nemrégiben a kínai BOE vette át ezt a szerepet. A változás következtében az IHS Markit piacelemző várakozásai szerint az LG Display LCD TV panelkibocsátása az idei 48.6 millióról 27 millióra esik vissza jövőre.

A Panasonic már 2016-ban leállt a TV panelgyártással, de más célokra például professzionális monitorokhoz továbbra is gyártott LCD paneleket. A cég most megerősítette, hogy 2021-ig befejezi az LCD panelek gyártását. Így az IFA 2019 kiállításon bemutatott „MegaCon” kétrétegű LCD képernyő valószínűleg örökre prototípus marad.

Hogy kezd leáldozni az LCD képernyőknek azt az is mutatja, hogy 2021. után már senki nem tervez jelentős beruházásokat ezek gyártásába, legalábbis az IHS Markit nem rég megjelent előrejelzése szerint.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .