Xbox: 4K, HDR és Ultra HD Blu-ray lesz az új erősebb konzol

1. Oldal

A Microsoft felfedte következő, már az alapoktól 4K játékra tervezett Xbox „Scorpio” játékkonzolja műszaki képességeit. A Sony PS4 Pro-nál több mint 40%-kal erősebb új konzol néhány korábban megjelent játék grafikáján is javít.


Az Xbox One S 2016 végi piaci bevezetésekor a Microsoft előre bejelentette, hogy 2017-ben egy erősebb konzollal jelenik meg. A Scorpio kódnév alatt futó projekttel a Microsoft új szintre akarja emelni a konzoljátékot.

XboX Scorpio_2017.jpg
A Microsoft most feltárta a Digital Foundry számára, a Eurogamer pedig cikkében tette közzé az új konzol technikai specifikációit.

Megerősítést nyert, hogy a Scorpio képes lesz a 4K felbontású és nagy dinamikatartományú (HDR) játékokra, és ez a lényeg. Az Xbox One S fel tudja ugyan skálázni a HD játékokat 4K-ra, míg a Sony PS4 Pro elvileg natív 4K-t nyújt, de leginkább a HD és 4K közötti felbontással rakja össze a játékok grafikáját. A Scorpio-val a Microsoft célja a valódi 4K és másodpercenkénti 60 képkocka képsebességű játék, ami a játék minden elemében – a textúrában, az animációban és minden másban – 4K felbontással rakja össze a képet.

A Digital Foundry előzetes bepillantást nyert a 4K, 60 kép/sec sebességgel futó Forza Motorsport autóverseny játékba, amivel az új konzol GPU kapacitásának csupán 60-70%-át használta ki, vagyis van a hardverben tartalék.

A konzol 6 TFLOPS grafikus számítási teljesítményt ígér, amivel több mint 40%-kal erősebb, mint a PS4 Pro (4,2 TFLOPS) és 330%-kal erősebb, mint az Xbox One S (1,4 TFLOPS). A feladatra a Microsoft a 8-magos 2,3GHz órajelű CPU-t tartalmazó rendszerchipet olyan GPU-val látta el, ami 40 számítási egységet tud 1.172 MHz-en (a PS4 Pro 36 számítási egységet tud 911 MHz-en, az Xbox One S 12 számítási egységet 914 MHz-en), a beépített 326 GB/s sávszélességű RAM 12 GB (a két másik konzolban csak 8-8GB 218-219 GB/s RAM van). A konzol 1 TB merevlemezt is kínál az Ultra HD Blu-Ray lemezmeghajtó mellett, és HDMI 2.0 kimenetet. Beépített a tápegység, mint már az Xbox One S esetében is.

A konzol Dolby Atmos és DTS:X objektum-alapú hangot is szolgáltat majd, mint az Xbox One is az új frissítéssel. A Microsoft azt is hozzáteszi, hogy a továbbiakban támogatott lesz a HoloLens szemüvegekhez 3D hangot biztosító saját HRTF (fejhez viszonyított átviteli függvény) formátum is, ami arra utal, hogy nagyobb hangsúlyt kap majd a virtuális egy kiterjesztett valóság (VR és AR) is.

A Scorpio kompatibilis lesz minden korábbi Xbox One játékkal, és támogatja az összes konvertált Xbox 360 játékot is. És nemcsak kompatibilis lesz, de a Microsoft szerint gyorsabban is tölti be azokat, javít a textúrájukon és stabilabb lesz a képsebességük is. Ha viszont egy játék Xbox One-on 30 kép/sec képsebességű, akkor ennyi is marad a Scorpio konzolon is, hacsak a játékfejlesztő ki nem ad egy javítást. Ha egy játék dinamikus felbontású, mint a The Witcher 3, a konzol képes lesz növelni a pixelszámot. A konzolt HD TV-hez csatlakoztatva is képes javítani játékok grafikáját.

A Microsoft a júniusi E3 konferencián mutatja majd be a Scorpio projektet. Az új konzol ára még nem ismert.

HTMLON
HTMLOFF
Kapcsolódó linkek:

Xbox One: itt a Dolby Atmos és DTS:X bitfolyam támogatás
PlayStation 4 Pro: a Sony új 4K és HDR konzolja
Xbox One S: új konzol benne Ultra HD Blu-ray, 4K és HDR (Frissítve)
Microsoft: 2017 végén jön az új Xbox One 4K és VR játékhoz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .